וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: נקבע סטנדרטים ברורים ומחייבים לניהול החיסכון הפנסיוני

אורה קורן

24.2.2010 / 6:48



>> "הכוונה שלנו היא לא לנהל את השוק המוסדי ואת החסכונות לטווח ארוך. אנחנו גם לא נקבע בדיוק באיזה נייר להשקיע, אבל נקבע את כללי ההתנהלות של השוק. נקבע סטנדרטים ברורים מאוד ומחייבים לגבי הדרך שבה צריכים גופים מוסדיים להתנהל" - כך אמר אתמול שר האוצר, יובל שטייניץ, במסיבת העיתונאים שבה הוצגו המלצות ועדת חודק לפיקוח על השקעות הגופים המוסדיים בשוק האג"ח.

לדבריו, "הוועדה שילבה אנשים מקצועיים מהשורה הראשונה מהמגזר הממשלתי והפרטי. זו ועדה רצינית עם המלצות רציניות, והן ייושמו לאחר שיקול דעת נוסף וליבון הדברים באוצר. נשמח לשמוע את דעתם של רגולטורים אחרים, אבל האחריות רובצת לפתחו של הממונה על שוק ההון והביטוח, עודד שריג".



דוד חודק, שעמד בראש הוועדה, אמר כי הד"ח כולו עוסק בניהול הסיכונים של המוסדיים. חודק הדגיש כי "ועדת ההשקעות רשאית לאשר סטייה מההחלטות שלנו, אך הכל יהיה מתועד, מסודר ומאורגן מראש". לדבריו, "הוועדה מצאה שוק הון שקיימת בו תופעה של דחיסת כל מגוון סוגי החובות וההתניות שקיימות בעולם למודל פשטני מאוד, מצומצם ורזה. רצינו לעודד וליצור שיווי משקל חדש בין השחקנים בשוק ההון".



חודק הוסיף: "כתוצאה מההבדלים בין חוב בנקאי לאשראי קונצרני, למוסדיים יש אינטרס מפוזר והחברות המגייסות מנווטות את תנאי ההנפקות, המוסדיים רוכשים מוצר אחיד ונחות וכתוצאה מכך יש פגיעה בכספי החוסכים לפנסיה. ניסינו ליצור מערכת מאוזנת יותר בין המנפיקים למוסדיים ולקיים הגנה טובה יותר על כספי החיסכון הפנסיוני".



עודד שריג, המפקח על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, אמר כי המטרה שהיתה לנגד עיני הוועדה חשובה במיוחד - הגדלת הביטחון של החיסכון הפנסיוני. "התפקיד של כולנו הוא שאנשים שחוסכים כל חייהם לא יעמדו מול שוקת שבורה בהגיעם לפנסיה", אמר שריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully