וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנריי מבקשת להקים תחנות כוח סולאריות בכמיליארד שקל

אבי בר-אלי

24.2.2010 / 6:48



>> ביטוי פומבי ראשון לתחילת המרוץ אחר מכסת המערכות הסולאריות בהספק בינוני (עד 12 מגה-וואט, בהתאם לתשתית החשמל במקום): חברת סאנריי ישראל הודיעה אתמול כי הגישה לרשות החשמל בקשות להקמת שבע תחנות כוח סולאריות בינוניות בהספק כולל של כ-65 מגה-וואט בשטחיהם של כמה מושבים וקיבוצים בדרום, שעמם התקשרה בהסכמים לרכישת זכויות בקרקע. היקף ההשקעה החזוי בביצוע פרויקטים אלה נאמד ב-0.9-1 מיליארד שקל. סאנריי צירפה לבקשתה הוכחה להון עצמי בשיעור של 20% מהעלות הנדרשת.

ההסדרה למתקנים פוטו-וולטאיים (p.v) בינוניים מוגבלת למכסה של 300 מגה-וואט עד 2014, תוך הבטחת רכישת החשמל המיוצר לתקופה של 20 שנה במחיר של 1.49 שקל לקווט"ש, שיופחת מדי שנה ב-5%. לפי הערכות, הוגשו עד כה לרשות החשמל 40 בקשות להקמת מתקנים סולאריים בינוניים, ואולם אף אחת עוד לא אושרה לקבלת רישיון ייצור חשמל.



סאנריי ישראל, בניהולו של קובי כץ, היא החברה הבת של סאנריי האירופית שנרכשה רק לפני כשבועיים על ידי ענקית האנרגיה האמריקנית סאנפאואר (sunpower) תמורת כ-277 מיליון דולר. כץ אמר אתמול כי "סאנריי פועלת כגורם מוביל בשוק הסולארי בישראל, ותיעזר באיתנות הפיננסית, הניסיון הגלובלי והטכנולוגיה המובילה של סאנפאואר כדי להביא לפיתוח כלכלי באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully