וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי במגעים לרכישת גז טבעי ב-100 מיליון דולר בשנה

מאת אבי בר-אלי

24.2.2010 / 6:48

מנהלת מגעים עם שותפות תמר ו-EMG לרכש מרוכז עבור תחנות הכוח המתוכננות באשדוד ובבאר טוביה - וכן לגיבוי תחנות הכוח הסולאריות



>> לקוחה נוספת בשוק הגז הטבעי המתעורר: קבוצת שיכון ובינוי (שו"ב) החלה בשבועיים האחרונים במו"מ לרכישת גז טבעי משותפות תמר ומספקית הגז המצרית emg.

לפי הערכות, מדובר ברכש שנתי של 0.5 מיליארד מ"ק (bcm) גז בשנה, בהיקף כספי מוערך של כ-100 מיליון דולר. הגז נדרש לחברה לתחנות הכוח שאותן צפויה שיכון ובינוי להקים בשנים הקרובות, וכן עבור גיבוי תחנות הכוח הסולאריות שאותן היא עשויה להקים בדרום.



זרוע האנרגיה של שו"ב, שיכון ובינוי סביבה, שבראשה המנכ"ל אמיר לוי, רכשה לפני כשנתיים 60% מפרויקט תחנת הכוח של שותפות ipm על שטח של כ-62 דונם, באזור התעשייה של באר טוביה. מדובר בתחנת כוח בהספק של כ-400 מגה-ואט, המצוי כיום בשלבים אחרונים של אישור.



במקביל, מחזיקה החברה באתגל אנרגיות - בעלת המניות הגדולה (62%) בתחנת הכוח אשקוגן, הסמוכה לנמל אשדוד. מדובר בתחנה בהספק של 26 מגה-ואט, הפועלת באמצעות מזוט. בכוונת שיכון ובינוי להסב את התחנה לשימוש בגז טבעי, לאחר הנחת טורבינת גז בהספק של כ-100 מגה-ואט במקום. בנוסף, שותפה שיכון ובינוי סביבה מ-2004 בתחנת הקו-גנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) בשטח מפעל רפאל. התחנה פועלת בהספק של 16 מגה-ואט ומתופעלת במסגרת פרויקט b.o.t למשך 20 שנה.



צורכי הגז של החברה אינם שמורים רק לייצור החשמל הקונבנציונלי. הגז עשוי לשמש גם מיזמי אנרגיות מתחדשות של החברה. שיכון ובינוי מתכננת גם להקים תחנת כוח תרמו-סולארית בהיקף של כ-120 מגה-ואט על שטח של כ-2,000 דונם חקלאיים בקיבוץ צאלים. זאת כשרשות החשמל מכירה ליזמים הסולאריים בשימוש בדלק פוסילי בשיעור שווה ערך לייצור 2% מהחשמל בסולר.



יתרה מזאת, במכרזים שפירסמה המדינה להקמת תחנות כוח תרמו-סולאריות באתר אשלים שבנגב, הותר ייצור חשמל בשיעור של עד 15% בגז טבעי (לפי תעריף סולארי). שיכון ובינוי מתמודדת במכרז זה ביחד עם סימנס-סולל.



שיכון ובינוי מצטרפת לשורת לקוחות פרטיים המנהלים בימים אלה מגעים עם ספקיות הגז הטבעי לרכש גז. בין היתר, מדובר בחברה לישראל, נייר חדרה, נשר ופז.



מקבוצת שיכון ובינוי העדיפו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully