וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק התערב - הפיטורים הוקפאו

מאת אורה קורן

24.2.2010 / 8:20

שר הביטחון אמר כי הגיע הזמן להפריט את תע"ש בהסכמת כל הצדדים המעורבים, אך סירב לומר כיצד יש לבצע את ההפרטה. העובדים רוצים להפריט באמצעות הנפקה בבורסה

"חשוב מאוד לפתור עכשיו את הבעיות בהפרטת תעש, לא בעוד שנה" - כך אמר השבוע שר הביטחון, אהוד ברק, ל-themarker. ברק הוסיף כי עכשיו הזמן המתאים להפריט את תעש, ויש להגיע לסיכום על הדרך להפרטה בהסכמה בין כל הצדדים.

עם זאת, ברק סירב לומר באיזו חלופת הפרטה הוא תומך. "אני לא רוצה להתבטא בעניין ללא עופר עיני (יו"ר ההסתדרות). זה יותר מדי חשוב וצריך לפתור את הסוגיה", אמר. "אנחנו חושבים שחייבים להביא להסכמה מרובעת בין תעש, ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הביטחון ולצאת עכשיו להפרטה. יש עכשיו חלון הזדמנויות לכך. הייתי בחברה, יש לה טכנולוגיות מצוינות ועובדים יוצאים מהכלל שמביאים אותה להישגים גדולים".

ברק התערב באחרונה בנושא הפרטת תע"ש לבקשת עיני, חבר מפלגתו. מקורבים לחברה ציינו כי ברק אישר לתעש להקפיא את תוכנית הפיטורים עליה החליטה הנהלת החברה, עד ליישוב המחלוקות בין החברה לרשות החברות הממשלתיות.

עיני רוצה בורסה



רשות החברות הממשלתיות, בהנהלת דורון כהן, הציעה להפריט את תעש באמצעות מכירתה למשקיע אסטרטגי. עובדי החברה והנהלתה, הנתמכים על ידי עיני, מעוניינים להפריט אותה בשלב ראשון באמצעות הנפקה של עד 49% מהמניות בבורסה, ובהמשך למכור את השאר למשקיע אסטרטגי. כהן הבהיר לעובדים כי נוכח נתוניה הבעייתיים של החברה, הוא אינו רואה כיצד ניתן להפריט אותה בבורסה. העובדים מקווים כי הנפקה בבורסה תחייב את הממשלה להסדיר את בעיותיה הכספיות ולהוציא אותה למכירה נקייה מחובות. לפי תחזית החברה, הגירעון ל-2010 יגיע ל-250 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully