וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההמלצות נכונות מאוד"

השתתפו בהכנת הידיעה: אתי אפללו וצבי זרחיה , מא...

24.2.2010 / 6:48

הממונה על שוק ההון, עודד שריג: "נגדיל את הביטחון של החוסכים. המלצות הוועדה שנפרסם יהיו הנוהל הרצוי להשקעות המוסדיים"



בלעדי themarker

>> פרסום המלצות ועדת חודק אינו האות לכל מתנגדיה לעצור את מאבקם בה. כדי שהמלצות הוועדה יחייבו את הגופים המוסדיים בשוק ההון, על הממונה החדש על שוק ההון, עודד שריג, לאמצן בחוזר מחייב.



כעת יופעל לחץ על שריג לרכך את נוסח ההנחיות שיפרסם בחוזר. כשנשאל שר האוצר, יובל שטייניץ, במסיבת העיתונאים אתמול על ההתנגדות של ראש רשות ניירות ערך, זהר גושן, והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, להמלצות הוועדה - גיבה שטייניץ את שריג וציין כי הוא האחראי על אימוץ ההחלטות.



"אנחנו פועלים להמשך הגדלת הביטחון של החיסכון לפנסיה", אמר אתמול שריג ל-themarker. "ועדת חודק היא חלק ממסכת צעדים, דוגמת הדרישה ממנהל השקעות להיות נוכח באסיפת בעלי מניות ולהצביע. באופן עקרוני ההמלצות נכונות מאוד. השאלה אם ליישם אותן ברגולציה אינה השאלה הנכונה. צריך לשאול איך אפשר בלי רגולציה".



שריג תומך בהמלצות ועדת חודק ובהפיכתן ל"נוהל תקין" בשוק ההון. "כל ההמלצות שנפרסם בתום הדיונים על המלצות ועדת חודק יהיו בבחינת 'נוהל תקין' - הנוהל הרצוי מבחינתנו. ועדת ההשקעות בגופים המוסדיים תוכל לחרוג מהן באופן מידתי ומנומק. לדוגמה, אם אתם חושבים שאתם רוצים לבצע 5% מההשקעות שלכם באג"ח ללא קובננס (אמות מידה) זה בסדר, אבל תסבירו ואל תגזימו".



בשבועות הקרובים ינהל שריג התייעצויות עם אנשי שוק ההון וגופים שירצו להשפיע על מסקנותיו, בהם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ורשות ניירות ערך, אך ההחלטה הסופית על אימוץ מסקנות הוועדה נמצאת בסמכותו הבלעדית. "זו אחריות שלי וסמכות שלי", אמר אתמול.



לאחר מכן יפרסם שריג טיוטת תקנות, וחודש לאחר מכן יפרסם את התקנות. המהלך אינו כרוך בחקיקה ובאישור גורמים מחוץ למשרד האוצר. בשלב זה לא ידוע בתוך כמה זמן יתורגם הדו"ח שהוגש אתמול לחוזר ומתי ההמלצות ייצאו אל הפועל.



הממונה הקודם על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, הספיק בשלהי הקדנציה שלו להוציא טיוטת חוזר המאמצת את ההמלצות שהופיעו בדו"ח הביניים של הוועדה. כעת הקרב הוא על הנוסח הסופי של החוזר שיחייב את הגופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully