וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוברת הקומיקס היקרה בעולם נמכרה במיליון דולר; אספנים מחפשים עותקים נדירים משנות ה-30 עד שנות ה-60

מאת מיכל רמתי

24.2.2010 / 6:48

חוברת קומיקס שבה מופיע סופרמן בפעם הראשונה נמכרה במחיר שיא של מיליון דולר. מחיר השיא הקודם נקבע ב-2009, שבה נמכרה חוברת קומיקס בכ- 320אלף דולר



>> חוברת קומיקס מ-1938 הכוללת את הופעתו הראשונה של סופרמן נמכרה אתמול במחיר שיא - מיליון דולר. המחיר המקורי של החוברת, "action comics #1", היה 10 סנט. החוברת הוחזקה באוסף פרטי ב-15 השנים האחרונות, לאחר שנרכשה ב-150 אלף דולר, והיא עותק נדיר באיכותו.



מבין כ-100 עותקים נותרים של החוברת, רק שתיים זכו לדירוג איכות 8.0 (איכותי ביותר) או יותר מכך, וזהו אחד משני עותקים אלה, לדברי אתר comicconnect, שניהל את מכירת החוברת. לאחר המכירה קרס האתר, אך בעמוד הבית נותרה הודעה המפנה את מי שמעוניינים לרכוש או למכור חוברות קומיקס נדירות לכתובת מייל. לפי ההודעה, האתר מקבל חוברות מהשנים 1960-1930 שמחירן המקורי היה 12-10 סנט. פניות רוכשים מתקבלות מידי מי שמוכנים להוציא על חוברות לפחות 10,000 דולר.

"זהו הגביע הקדוש של ספרי הקומיקס", אומר סטיבן פישלר, מייסד comicconnect.com ואחד המומחים הגדולים בעולם הקומיקס הנדירים. החברה תציג את החוברת לתקשורת בחדר התצוגה שלו בברודוויי. "לפני "action comics #1" לא היו גיבורי-על או אנשים שיכולים לעוף", ציין פישלר, שייסד את שיטת דירוג האיכות לחוברות קומיקס המשמשת כיום ברחבי העולם. פישלר הסביר את הזינוק במחיר החוברת - שהוא עצמו מכר לפני 15 שנה לאספן שמכר אותה כעת - במחסור בעותקים נדירים למכירה כיום.



אספני קומיקס נאבקים על רכישת עותקים בודדים בלבד של חוברות הקומיקס הישנות שנשתמרו במצב טוב. אספנים מוכנים להוציא עשרות ומאות אלפי דולרים כדי להשיג את החוברות הנדירות ביותר, שמספרן מתמעט עם השנים, ואך מעטות מהן מגיעות לשוק. הערכות המחיר נקבעות הן על פי נדירות החוברות והביקוש להן, והן על ידי האיכות שבה השתמרו. יש גם ערך לעותקים המגיעים מאוספים של אנשים מסוימים, הנחשבים אוספים איכותיים במיוחד.



עותק אחר של אותה חוברת, בדירוג 6.0, מחזיק בשיא הקודם - 317,200 דולר - שנקבע בשנה שעברה. החוברת הכי נדירה ויקרה אחרי חוברת זו נחשבת חוברת "detective comics #27", הכוללת את הופעתו הראשונה של באטמן. עותק באיכות 8.0 של חוברת זו צפוי לעמוד למכירה השבוע במסגרת מכירה פומבית של קומיקס נדירים בהריטאז' אוקשנס (http://comics.ha.com /c/index.zx) ולהימכר ביותר מ300- אלף דולר. החוברת השלישית בחשיבותה בעולם הקומיקס היא "marvel comics #1", שעותק במצב טוב שלה מוערך ב-460 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully