וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איריס שטרק בדרך לחברת החשמל

אבי בר-אלי

24.2.2010 / 6:48

ייצוג נשי בדירקטוריונים



מלאכת איוש דירקטוריון חברת החשמל נמשכת בקצב מואץ - ואישה נוספת מוצעת להרכבו. שר התשתיות, עוזי לנדאו, הציע באחרונה לרו"ח איריס שטרק להתמנות לתפקיד דירקטורית בחברה, כדי לחזק את המומחיות הפיננסית בקרב חברי הדירקטוריון. שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד לשעבר, מכהנת כיום כדירקטורית בבנק מסד ובקרן הפנסיה של הסוכנות היהודית וכן מנהלת משרד רואי חשבון פרטי.

שטרק נעתרה להצעה והגישה את מועמדותה לתפקיד, שנידונה בימים אלה בוועדת שפניץ לבחינת מינויים בשירות הציבורי. על שולחן הוועדה מונחת מועמדותה של דירקטורית נוספת מטעמו של לנדאו - מנהלת המחלקה לעניינים ביטחוניים לשעבר בפרקליטות המדינה, עו"ד דבורה חן. השתיים עתידות להצטרף לחמש דירקטוריות המכהנות כיום בדירקטוריון חברת החשמל לצד תשעה דירקטורים.



יש לציין כי בחודשים האחרונים החלה ועדת שפניץ לאכוף את החובה לייצוג נשי של לפחות מחצית מחברי הדירקטוריונים בחברות וברשויות הממלכתיות. במסגרת זו פסלה הוועדה כמה פעמים מועמדויות שהגישו שרים לאיוש דירקטוריונים בנימוק שלא כללו ייצוג נשי כנדרש. כך למשל, עוכב באחרונה מינויו של רו"ח אופיר בוכניק לתפקיד דירקטור חיצוני במליאת רשות החשמל, משום שעם ארבעת חברי המליאה המכהנים נמנתה דירקטורית אחת בלבד. שטרק, אגב, היא אחת הפעילות המובילות להגדלת הייצוג הנשי גם בדירקטוריונים של החברות הציבוריות במגזר הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully