וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד 2013 יגיעו מכירות איקאה בישראל למיליארד שקל בשנה"

מאת עדי דברת-מזריץ

24.2.2010 / 6:48

לקראת פתיחת הסניף החדש של איקאה בראשון לציון מעריכים בכירים ברשת כי הפדיון בחנות יגיע עוד השנה ל-310 מיליון שקל



>> "מכירות איקאה בישראל יגיעו בעוד שלוש שנים ליותר ממיליארד שקל בשנה" - כך אומר יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי, לקראת פתיחתה של החנות השנייה של הרשת, שתתחיל לפעול בראשון לציון ב-9 במארס.



יעד המכירות שמציג הדסי נסמך על פעילות של שלוש חנויות - החנות הוותיקה בנתניה, החנות בראשון לציון וחנות שלישית, שלפי הדסי תיפתח ב-12 בדצמבר 2012. לפי הדסי, החנות השלישית תהיה באזור חיפה. "אין לנו עדיין מיקום מדויק", הוא אומר. "אני יכול רק להגיד שמדובר בריבוע שתחום בין דרום חיפה, צומת יגור, צומת אחיהוד ועכו. זו תהיה חנות גדולה, באותם סדרי גודל של החנויות הקיימות".

הדסי מוסיף כי לאיקאה אין כיום כוונה לפתוח חנות רביעית בישראל. "הפוטנציאל של הרשת עדיין גדול", הוא אומר. "מדובר בשוק של 8-10 מיליארד שקל, שאנחנו בערך 6% ממנו. הרשתות הלא מאורגנות עדיין מחזיקות ברוב ענף הריהוט וכלי הבית, ויש עוד מה לשים עליו את היד".



הדסי התייחס לכניסתה הצפויה לישראל של הרשת האוסטרית קיקה, הפועלת גם היא בתחומי הריהוט והאביזרים לבית. "אנחנו מניחים שהשוק המאורגן פשוט יגדל", אמר. "קיקה היא רשת עם מחזור של מיליארד יורו בשנה בכל העולם, בעוד שלאיקאה יש מחזור של יותר מ-23 מיליארד יורו. בנוסף, איקאה היא רשת עולמית וקיקה פועלת בעיקר באוסטריה ובסביבתה. הם עושים רעש יותר ממה שהם באמת".



חנות איקאה בראשון לציון, שתפעל במתחם מעין שורק, תשתרע על פני כ-34 אלף מ"ר. בהקמתה הושקעו כ-400 מיליון שקל. תהיה זו החנות הגדולה ביותר של איקאה במזרח התיכון, ויעבדו בה כ-500 עובדים. מנכ"ל איקאה ישראל, שלומי גבאי, מעריך כי ממארס ועד סוף 2010 יבקרו בחנות כשני מיליון איש והפדיון בה יהיה 310 מיליון שקל. גבאי מעריך כי בחנות איקאה בנתניה יבקרו 1.8 מיליון איש והפדיון בה יהיה 397 מיליון שקל. לדבריו, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הרשת ב-2010 הוא המטבחים. להערכתו, נתח השוק של איקאה בתחום יגדל מ-8% ל-11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully