וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי מנסה להשתלט על שוק המשכנתאות

אתי אפללו

24.2.2010 / 8:15

עד סוף השנה יהיו לבנק מזרחי טפחות 105 נקודות מכירה למשכנתאות ברחבי הארץ, כך הוחלט השבוע בישיבת הנהלת הבנק. היעד - 40% משוק המשכנתאות

בנק מזרחי טפחות נערך להחרפת התחרות בתחום המשכנתאות הצפויה ב-2010 מול בנק הפועלים. בישיבת ההנהלה שקיים מזרחי טפחות השבוע אושרה תוכנית העבודה השנתית ל-2010 של החטיבה הקמעונית בראשות הסמנכ"ל ישראל אנגל. בישיבה הוחלט להגדיל באופן משמעותי את הפרישה הסניפית בתחום המשכנתאות בכ-20% השנה. בסך הכל צפויה הפרישה הסניפית בתחום המשכנתאות של מזרחי טפחות למנות 105 נקודות מכירה עד סוף 2010.

נכון להיום, מזרחי טפחות מפעיל 79 נקודות מכירה בתחום המשכנתאות - חלקן כסניפים עצמאיים וחלקן בתוך סניפים מסחריים קיימים. לפי החלטת ההנהלה, ב-2010 ייפתחו 14 נציגויות משכנתא חדשות בתוך סניפים מסחריים קיימים וחדשים בפרישה גיאוגרפית רחבה, שכוללת את צפת, בית שאן, פרדס חנה, אלון שבות ובאר שבע, בצד נקודות חדשות במרכז, כמו תל אביב, פתח תקוה ורעננה.

בנוסף, בעקבות רכישת השליטה בבנק יהב הוחל בשנה שעברה במהלך של פתיחת נציגויות משכנתא של טפחות גם בסניפים של בנק יהב. כיום פועלות 10 נציגויות משכנתא של טפחות בסניפי יהב, והכוונה היא לפתוח לפחות עוד שתי נציגויות השנה.

היעד של מזרחי טפחות ל-2010 הוא לא רק לשמור על חלקו בשוק, אלא אף להגדילו. ב-2009, עוד לפני התגברות התחרות בשוק, הציב מזרחי טפחות יעד להגיע ל-40% מהשוק. את 2009 סיים מזרחי טפחות עם נתח שוק ממוצע של יותר מ-35% בתחום המשכנתאות.

המתחרה הגדול של מזרחי טפחות ב-2010 יהיה בנק הפועלים. אף שחלקו של בנק הפועלים בתחום הקמעוני הוא 35%, חלקו בענף המשכנתאות נמוך מכך. באמצע 2009 הוא הגיע לשפל של 17% במשכנתאות חדשות.

גם בנק הפועלים, שהחטיבה הקמעונאית שלו מנוהלת על ידי לילך אשר טופילסקי, מתכוון להגדיל את הפרישה של דלפקי המשכנתאות וייעוץ המשכנתאות בסניפים שלו, ובכוונתו לפתוח עשרות דלפקי משכנתאות בסניפים קיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully