וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי AM:PM חוזרים: במגעים לרכישת רשת שיווק פרטית

עדי דברת-מזריץ

24.2.2010 / 9:06

לפני 3 שנים מכרו המייסדים את הרשת ונכנסו לתקופת צינון; רן בליניקס: "יש לנו הזדמנות שכנראה ננצל"



>> שלוש שנים אחרי שמכרו את רשת am:pm לדור אלון, שבשליטת דודי ויסמן, מייסדי הרשת חוזרים לתחום הקמעונות. שלושת מייסדי am:pm - גיא אדרי והאחים רן וגל בליניקס - בוחנים כמה אופציות ומנהלים בין היתר משא ומתן על כניסה כשותפים ובעלי שליטה לאחת מרשתות השיווק הפרטיות.



תקופת הצינון שחלה על השלושה לאחר שמכרו את am:pm תמה בינואר. מאז בוחנים השלושה חלופות, ולאחר שפסלו הצעות לשמש יועצים של רשתות שיווק שונות החליטו לחזור לתחום כבעלי רשת.



רן בליניקס אישר את ההחלטה לחזור לקמעונות ומסר: "אני לא יכול למסור כרגע את כל הפרטים. יש לנו הזדמנות שכנראה ננצל וכרגע זה במשא ומתן. מדובר בהצטרפות כשותפים פעילים ורכישת 50% מרשת בינונית. אנחנו חושבים שיש לנו ערך מוסף ברמה השיווקית והתפעולית, ויש לנו מה לתרום. מדובר ברשת מצליחה שבזכותנו תצליח עוד יותר".



אדרי והאחים בליניקס הקימו את רשת המרכולים העירוניים am:pm ב-2001, זמן קצר לאחר שחרורם מהשירות הצבאי. בנובמבר 2006 הם מכרו את החברה לדור אלון תמורת כ-150 מיליון שקל, כשהיא מונה 18 סניפים שמרביתם מרוכזים בתל אביב, ופיצוצייה אחת ברחוב שינקין בעיר.



מאז המכירה הקימו השלושה, בין היתר, קבוצת אחזקות המתמחה בייזום. בין היתר, הם קיבלו זיכיון מחברת טימברטק מארה"ב, המייצרת דקים מעץ דחוס ופולימרים למרפסות ולגינות. היזמים מנהלים את פעילות טימברטק בישראל בשותפות עם סולי שווה, זכיין שטיפל בתחום כבר 20 שנה. בנוסף, הם פעילים בתחום הנדל"ן וחברו לדרור דנון, לשעבר מנהל חטיבת ניופאן לייף, להקמת חברת אקזיט אלקטרוניקס, שהשיקה מוצרי חשמל של חברת האלקטרוניקה הסינית הייסנס.



הקונצפט כבש את תל אביב



השלושה ידועים בענף ככאלה שהביאו לענף הקמעונות בישראל פורמט שלא היה קיים קודם לכן: במקור היתה am:pm רשת קיוסקים הפתוחים 24 שעות ביממה. הרעיון העסקי התבסס על מחירים גבוהים הדומים לאלה הנגבים בחנויות נוחות ולא למחירים בסופרמרקטים.



הקונצפט העסקי כבש את תושבי תל אביב, בעיקר את האוכלוסייה הצעירה, והמותג נהפך במהירות למותג חזק שהתפשט ברחובותיה הראשיים של העיר. רשתות השיווק הגדולות הבינו את הפוטנציאל הגלום והחלו לאמץ אף הן את הקונצפט - רשת טיב טעם החלה לפתוח סניפים עירוניים בתל אביב ורשת שופרסל פתחה רשת בקונצפט דומה תחת השם 'שופרסל אקספרס'.



כיום מונה רשת 43 am:pm סניפים. הרשת זכתה לכותרות רבות לאחר שהפעלתה בשבתות הביאה לחרם חרדי על רשת שפע שוק, החברה האחות שבבעלות דור אלון מקבוצת רבוע כחול של דודי ויסמן, הפונה בעיקר למגזר החרדי. החרם גרם לשפע שוק הפסדים רבים ולצמצום סניפי שפע שוק מ-33 ל-10 בלבד, והסבתם לסניפי מגה בעיר ומגה בול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully