וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג העלתה את המסים על רכישת בתי יוקרה לאחר זינוק של 29% במחירים ב-2009

סוכנויות הידיעות

24.2.2010 / 9:04

הממשלה הודיעה כי תגדיל את מספר הדירות למכירה במטרה לנסות ולצנן את שוק הנדל"ן המקומי



הונג קונג העלתה את המסים על רכישת בתי יוקרה והודיעה כי תגדיל את מלאי הדירות בניסיון לקרר את שוק הנדל"ן, לאחר שהכלכלה המקומית צמחה בשיעור גבוה מהערכות האנליסטים.



המסים על בתים הנמכרים ביותר מ-20 מיליון דולר הונג קונג (2.6 מיליון דולר) יעלו ל-4.25% משווי העסקה, לעומת מס של 3.75% הנהוג כיום - כך אמר שר האוצר המקומי ג'ון טסאנג. הממשלה בהונג קונג גם תגדיל את מספר הדירות למכירה, בהתחשב בתנאי השוק, אמר טסאנג.



שיעור הריבית הנמוך זה שני עשורים בהונג קונג הביא לעלייה של 29% במחירי הבתים במהלך השנה שעברה. עלייה בדרישה למקדמה מ-30% ל-40% בהונג קונג לא מנעה מהרוכשים לבצע עסקות נוספות. טסאנג אמר כי זרימה של כספים לתוך האזור מגדילה את הסיכויים לבועת נכסים בהונג קונג.



"זרימת הכספים עוררה עלייה במחירי דירות היוקרה, אשר במידה מסויימת הביאה גם לעלייה במחירי הדירות הקטנות והבינוניות", אמר טסאנג, והוסיף: "בנוסף להיצע נמוך יחסית של דירות במהלך השנתיים האחרונות, אנשים רבים החלו לדאוג שאולי לא יוכלו לרכוש לעצמם בית".



התמ"ג בהונג קונג צמח ב-2.3% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי, דיווח טסאנג. שיפור בכלכלת סין מסייע להונג קונג הודות לביקוש למוצרי יצוא מהאזור והשירותים הפיננסים, כמו גם 18 מיליון תיירים שהגיעו לאזור ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully