וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: מתנגדים לתוכנית נתניהו לרכבת מעכו לכרמיאל ולרכבת העמק; מבקשים לדחות התוכנית ב-5 שנים

מוטי בסוק

24.2.2010 / 12:12

כך אמר אגף תקציבים באוצר, אודי ניסן בדיון בישיבת הממשלה; עם זאת תומכים בחשמול הרכבת



משרד האוצר מתנגד להנחת מסילות ברזל חדשות. המשרד תומך בתוכנית הכבישים של "נתיבי ישראל". עם זאת המשרד דורש כי התוכנית תיפרס על 15 שנים, במקום 10 שנים כהצעת רה"מ. כך אמר הבוקר בישיבת הממשלה ראש אגף תקציבים באוצר, אודי ניסן.



הממשלה מקיימת היום דיון מיוחד על תוכנית "נתיבי ישראל" של רה"מ, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, ישראל כץ. בפתח הישיבה אמר נתניהו, "אנחנו נאשר היום תוכנית תחבורה ארצית לחבר את מדינת ישראל. אנחנו מאמינים שהדבר הזה חשוב, קודם כל לאפשר תנועה בארץ הקטנה שלנו, לתת שיוויון הזדמנויות חברתי לכל תושבי המדינה, לכל האזרחים בצפון, בדרום ובמרכז, לייצר מנוע כלכלי רב עוצמה להמשך הצמיחה במדינת ישראל".



יועצו הכלכלי הבכיר של רה"מ, אורי יוגב, הציג את התוכנית, שעלותה הכוללת 27.5 מיליארד שקל, בפני השרים. עלות התוכנית המקורית שהציג יוגב לרה"מ ולשר האוצר היתה גדולה לפחות פי 2.5. במרכז התוכנית המקוצצת, שהוצגה היום לממשלה, שני קווי רכבת חדשים, רכבת העמק מחיפה לבית שאן ורכבת מעכו לכרמיאל, וכן שורה של פרויקטי כבישים, שהמרכזי בהם, הארכת כביש חוצה ישראל לכיוון צפון מערב.



מיד לאחריו אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי הוא מסכים ל-80% בלבד מהצעת יוגב המקוצצת, שאושרה ע"י רה"מ ושר התחבורה. ניסן פירט את דברי שר האוצר. לדבריו, משרדו מתנגד לרכבת מעכו לכרמיאל ולרכבת העמק. משרדו תומך בפרויקט הכבישים בתוכנית ובהצעת רה"מ ושר התחבורה לחישמול הרכבת ורכישת ציוד נייד לרכבות ישראל. עם זאת, מטעמים תקציביים מבקש משרדו לפרוס את התוכנית עד ל-2025 ולא עד ל-2020 כפי שהציע רה"מ.

שר התחבורה, כץ, דיבר על חשיבות פרויקט "נתיבי ישראל". המשנה לרה"מ, סילבן שלום, הציע לחזור לתוכנית המקורית של יוגב, ולסלול מסילות רכבת גם לקרית שמונה וגם לאילת, ולהאריך את כביש גם לכיוון דרום, עד למשאבי שדה, כדי שכל המדינה תהיה מחוברת לרשת הרכבת של רכבת ישראל ולכביש 6.

לאחר שלוש שעות של דיונים יצאו השרים לכנסת כדי להשתתף בדיוניה, כולל בהצעות. חלק מהם הציעו לדחות את המשך ישיבת הממשלה למחר, ליום שישי או ליום ראשון הקרוב, אולם רה"מ עמד על כך כי כל 11 השרים שנרשמו לדיון ידברו בהמשך ישיבת הממשלה, עוד היום בערב, וכי ההצבעה על "נתיבי ישראל" תתקיים עוד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully