וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בגוגל הורשעו באיטליה בגין פגיעה בפרטיות בשל שידור סרטון בו נראתה התעללות בנער

סוכנויות הידיעות

24.2.2010 / 12:41

ב-2006 שודר בגוגל וידאו סרטון שהעלו נערים ובו הם נראו מתעללים בנער מבית ספרם הלוקה בתסמונת דאון



בית משפט במילאנו הרשיע היום שלושה בכירים בגוגל, בגין פגיעה בפרטיות, בעקבות שידורו בגוגל של סרטון וידאו שבו נראתה התעללות בנער בעל תסמונת דאון.



המקרה נחשף לאחר שארגון ויוי דאון, המאגד חולים בתסמונת דאון ובני משפחותיהם באיטליה, התלונן על כך שלגוגל וידאו עלה סרטון שצילמה קבוצה של ארבעה נערים מטורינו, כאשר התעללה בנער בעל תסמונת דאון, הלומד בבית ספרם.



הבכירים אשר נמצאו אשמים הם פיטר פליישר, יועץ הפרטיות של גוגל, דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר לעניינים משפטיים וג'ורג' רייס, סמנכ"ל הכספים לשעבר. בכיר רביעי בחברה נמצא זכאי. השלושה הואשמו, מכיוון שהחוק באיטליה רואה בבכירי החברה אחראים לפעולותיה, ונגזרו עליהם שישה חודשי מאסר על תנאי.



להגנתה טענה גוגל כי היא הסירה את הסרטון מהאתר מיד לאחר שנודע לה על תוכנו, ושיתפה פעולה עם הרשויות באיטליה, כדי לעזור להן לזהות את הנערים ולהעניש אותם. כמו כן אמרה גוגל, כי פלטפורמות שבהן מפורסמים תכנים שמעלים הגולשים, כמו גוגל וידאו, יוטיוב ופייסבוק, לא יכולות להיות אחראיות לתכנים המשודרים בהן, כפי שרשות הדואר אינה אחראית למכתבי שטנה המועברים דרכה.



ואולם התביעה האשימה את גוגל בהזנחה, וטענה שהסרטון נותר באוויר במשך חודשיים, אך כי גולשים רבים התלוננו עליו וביקשו להורידו.



צנזורה של אתרי אינטרנט נהפכה לנושא בוער באיטליה בחודשים האחרונים, לאחר שלרשת עלו אתרים רבים המביעים שנאה לבכירים בממשלה ובפרט לראש הממשלה, סילוויו ברלוסקוני. הממשלה שקלה להחשיך את האתרים, אך חזרה בה מהרעיון לאחר שקיבלה את הסכמתן של חברות כמו מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק לקוד משותף בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully