וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס על כי"ל: האתנול מחזיק את המפתח בתעשיית הדשנים

TheMarker Online

24.2.2010 / 13:11

על סמך נתונים ידועים ומגמות עכשוויות ממשיכים באקסלנס בהמלצת 'תשואת שוק' ומחיר מטרה של 45 שקל



משוואת הביקוש-היצע של האשלג ביחד עם התחזית ארוכת הטווח של משרד החקלאות האמריקאי (usda) מוליכים את אקסלנס נשואה למסקנה שביצועי מגזר הדשנים בטווח הארוך לא יהיו מלהיבים.



"אולם, אנו מאמינים כי שינוי רגולטורי בתעשיית האתנול יכול לשנות את התמונה. הנחת בסיס של ה-usda היא שהגידול בייצור האתנול בארה"ב יואט בצורה דרמטית", אומר גלעד אלפר, אנליסט אקסלנס נשואה.



בניגוד להנחה זו ובהינתן האלמנט הפוליטי המכריע המעורב בתעשיית האתנול, באקסלנס רואים תרחיש, ספקולטיבי אך לא בלתי סביר, שעל פיו תחזיות ה-usda יוכחו כפסימיות מאוד.



"למעשה, אנו מאמינים כי להתפתחויות מסוימות ברגולציית האתנול יש את הפוטנציאל להקפיץ בחזרה את מחיר התירס לסביבות ה-6 דולר לבושל והפתחויות אלה מייצגות את הפוטנציאל המבטיח ביותר בשביל תעשיית הדשנים", אומר אלפר.



בינתיים, על סמך נתונים ידועים ומגמות עכשוויות ממשיכים באקסלנס בהמלצת 'תשואת שוק' ומחיר מטרה של 45 שקל.



"בטווח הקצר ומאחר שעדיין איננו רואים סיבות פונדמנטליות לשנות את תמחור החברה, אנו ממליצים למשקיעים לנצל חוזק במניה (מעל 50 שקל) למימוש רווחים. בטווח הבינוני, אנו מציינים שינוי רגולטורי בתעשיית האתנול כטריגר המעניין ביותר שיכול לשנות בצורה חיובית את התמחור של ושל חברות אחרות בתעשייה", מסכם אלפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully