וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עובדים, אין פרחים

עמירם כהן

24.2.2010 / 17:10

המחסור בעובדים בחקלאות הביא לצניחה של 30% ביצוא פרחים לאירופה בחג האהבה. החקלאים מתכוונים להגיש תביעות אישיות נגד שרים ובעלי תפקידים האחראים לטענתם למחסור בעובדים

התוצאה ממחסור בעובדים לקטיף הפרחים בחממות, היתה ירידה של 30% ביצוא הפרחים לאירופה לקראת חג האהבה (וולנטיינס דיי) שחל בשבוע שעבר. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד, מסר כי יצוא הפרחים בשבועיים שלפני החג הסתכם ב-100 מיליון פרחים, לעומת כ-130 מיליון פרחים בשנה שעברה.

לדברי חדד מדובר במכה כלכלית קשה למגדלי הפרחים, הנערכים מדי שנה לחג האהבה כאחד משיאי מכירת הפרחים בשנה, ומגדלים במיוחד למועד זה את מיני הפרחים המבוקשים לחג. לדבריו, בשל המחסור בעובדים לא הספיקו המגדלים לקטוף חלק מהפרחים ופרחים נוספים שנקטפו באיחור נפסלו ליצוא, כך שהמגדלים לא הצליחו לספק את ההזמנות שקיבלו מהקניינים בחו"ל.

חדד טוען כי המחסור בעובדים הינו תוצאה מהפרה של ההסכם שנחתם עם התאחדות חקלאי ישראל, על ידי הממשלה. לפי ההסכם בראשית השנה הנוכחית אמורים היו להיות בישראל 26 אלף עובדים זרים בחקלאות, בעוד שבפועל נמצאים בימים אלה במשקים החקלאיים פחות מ-22 אלף והממשלה מסרבת להנפיק אשרות כניסה לעובדים החסרים.

עוד אמר חדד, כי מספרם של העובדים הזרים יורד גם בימים אלה מפני שבמקום העובדים התאילנדים החוזרים לארצם לא מגיעים המחליפים: "התנהלותה של הממשלה בנושא העובדים בחקלאות היא שערורייה. ארגוני החקלאים אוספים נתונים, בכוונה להגיש תביעת ענק כנגד הממשלה לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו להם. בכלל זה גם תביעות אישיות נגד שרים ובעלי תפקידים, האחראים לטענת החקלאים, להפרת ההסכם איתם בנושא העובדים הזרים".

בעשור האחרון פרשו מאות חקלאים מענף גידול הפרחים, ושטחי חממות הפרחים קטנו ב-25%. ענף הפרחים הוא הענף החקלאי היחידי שמכירותיו לא עלו בעשור האחרון. מכירות הענף הסתכמו ב-2008 ב-898 מיליון שקל, ירידה של 2.3% לעומת שנת 2000. זאת, בעוד שבכל הענפים האחרים חלה עלייה דרמטית במכירות בשיעור שבין 110% ל-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully