וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות הדסה קשות להשגה

ליאור דטל

25.2.2010 / 17:34

מנכ"ל הדסה שלמה מור יוסף, חזר בו מכוונתו לסיים את תפקידו; מור יוסף הציע להמשיך בתפקידו בבית החולים למשך שנתיים נוספות עד לדצמבר 2012. נשות הדסה: לא תודה.

מנכ"ל בתי החולים הדסה בירושלים, פרופ' שלמה מור יוסף, חזר בו מכוונתו לסיים את תפקידו עם תום החוזה עמו בינואר 2011. במכתב ששלח השבוע לנשיאת נשות הדסה, ננסי פלצ'וק, וליו"ר בתי החולים, יוסי ניצני, הציע מור יוסף להמשיך בתפקידו במשך שנתיים נוספות, עד דצמבר 2012.

מור יוסף, שעד כה נמנע מלהתערב במאבק שנוצר בבית החולים לאחר שהודיע על כוונתו לא לחדש את החוזה עמו, העביר את הכדור למגרש של ארגון נשות הדסה. במכתב ששלח לארגון ציין מור יוסף כי קיבל תגובות רבות מאז ההודעה על פרישתו, ובעקבותיהן, ולאחר שהיה "עד לקרע הגדל בין מנהיגות נשות הדסה ורופאי בית החולים", החליט להסכים להאריך את חוזה העסקתו - אם דירקטוריון בית החולים ונשות הדסה ישנו את החלטתם להאריך את החוזה עמו. בתגובה למכתב הודיעו בארגון נשות הדסה כי ההחלטה לא לחדש את כהונתו של מור יוסף עומדת בעינה וכי החלו לחפש לו מחליף.

מור יוסף הודיע על כוונתו לפרוש לאחר שהתברר כי דירקטוריון בית החולים, שבו קיים רוב לארגון נשות הדסה - הבעלים של בית החולים - אינו מתכוון לבקש ממנו להמשיך בתפקיד עם סיום כהונתו.

ועדי הרופאים והאחיות בארגון התנגדו לפרישתו של מור יוסף ופירסמו עצומת תמיכה בו הקוראת להנהלת בית החולים לחדש את חוזה העסקתו. את המאבק הובילו רופאים בכירים בבית החולים, בהם פרופ' אבינועם רכס ופרופ' רפאל יודסין. באחרונה כינסו השניים ישיבת חירום של רופאי הדסה שבה קראו להחרפת המאבק נגד ארגון נשות הדסה ולהחלפת דירקטוריון בית החולים, כך שינטרל את הרוב שיש לארגון נשות הדסה בו. הרופאים גם הביעו דאגה כי פרישתו של מור יוסף והחיפושים אחר מחליף יביאו לעיקוב בהשלמת הקמת מגדל אשפוז משוכלל שנועד להיפתח ב-2012.

למרות המחאה בבית החולים, הנהלת הדסה ובראשה פלצ'וק נותרה איתנה בהחלטתה להמשיך לחפש מועמד חדש, "שמייצג את האינטרס הטוב ביותר לבית החולים", לדברי פלצ'וק.

ביום חמישי האחרון פגשו רכס ויודסין את פלצ'וק, שביקשה מהם לחדול מהמאבק ולעבור למסלול של הידברות. עם זאת, בתחילת השבוע איים הארגון בתביעה משפטית נגד מובילי המאבק.

פרופ' יואל דנוחין, רופא בבית החולים, קיבל מכתב מעורכי דינם של פולצ'וק בישראל עו"ד צבי גלמן, ממשרד אריאל שמר ושות'. במכתב התבקש דנוחין - שפירסם מאמר על הנעשה בבית החולים בעיתון "גלובס" - לחזור בו ולפרסם בעיתון הודעת התנצלות, בה יבהיר "כי כל אחד מהדברים שדרש אין בהם אמת אלא הינם מוטעים ומטעים". דנוחין התבקש לציין כי הנו חוזר בו מהדברים ומתנצל על כל נזק שנגרם כתוצאה מאמירתם. כמו כן, צויין במכתב כי אם לא יעשה זאת בתוך 24 שעות, צפוי דנוחין לתביעה משפטית.

פרופ' יודסין בתגובה למכתב: "זהו ניסיון פתטי להפחיד, לאיים ולגרום לנו לחדול ממאבקנו. זה רק מאחד אותנו ומבליט את דרך ההתנהלות העצובה של ארגון נשות הדסה, והקפדה של גב' פלצ'ק על ההבנות, אותן היא ביקשה".

פונזי חולה

מור יוסף, שעד כה נמנע מלהתערב במאבק שנוצר בבית החולים, כתב במכתב "מאז הודעתי קיבלתי כמוכם תגובות רבות, מכל חלקי הציבור הישראלי, כולל עובדים ממגזרים שונים, דמויות מובילות במערכת הבריאות, חברי כנסת, שרי ממשלה, תושבי ירושלים וחברים ישראלים בדירקטוריון הדסה. במקביל הייתי עד לקרע הגדל בין מנהיגות נשות הדסה ורופאי בית החולים". בשנה האחרונה התמודד מור יוסף עם תוכנית ההתייעלות בבתי החולים, כתוצאה מהמשבר הכלכלי ומהפסדים שספג ארגון נשות הדסה בהונאת מיידוף. הארגון רשם הפסד של 90 מיליון דולר.

מארגון נשות הדסה נמסר בתגובה: "יהיה זה לטובת מטופלי המרכז הרפואי, כמו הצוות הרפואי וכלל העובדים המסורים של המרכז הרפואי הדסה, שלבתי החולים ימונה מנכ"ל חדש מוקדם ככל האפשר. בימים אלה, ממנה מועצת המנהלים של המרכז הרפואי הדסה צוות שיחל בתהליך איתורו של מנכ"ל חדש. מועצת המנהלים של בית החולים משוכנעת כי עד לסוף השנה הנוכחית, ימונה מנכ"ל ראוי למרכז הרפואי.

בהמשך למכתבו של פרופ' מור יוסף מועצות המנהלים של ארגון נשות הדסה ושל המרכז הרפואי הדסה דנו השבוע בנושא. שתי המועצות עומדות מאחורי ההחלטה שהתקבלה ב-6 בינואר 2010 לקבל את החלטתו של פרופ' מור יוסף לא לחדש את חוזהו בסוף שנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully