בורסות אסיה רשמו היום עליות שערים מרשימות בהובלת מניות השבבים. לנוכח סימנים ראשונים להתאוששות בענף המחזורי של המוליכים למחצה, נרשמו עליות חדות ביומיים האחרונים בוול סטריט. בורסת טוקיו עלתה ב-3.1% בתום יום מסחר מקוצר; קוריאה עלתה ב-2.8%; הונג קונג עלתה ב-2.5% במחצית הראשונה של המסחר.
טושיבה, טייוואן סמיקונדקטור, סמסונג אלקטרוניקס ויצרניות שבבים מובילות אחרות משכו את בורסות אסיה לעליות שערים היום. לאחר שבימים האחרונים זינקו מחירי השבבים - נתון המלמד על גידול בביקוש - נהרו המשקיעים ברחבי העולם למניות המגזר, ומדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה זינק ב-8.3% אמש, והשלים עלייה של 13% ביומיים. בעקבות זאת הוציא ג'יי.פי מורגן צ'ייס המלצה לרכוש את מניות אינטל, ומריל לינץ' פירסם דו"ח הטוען כי מגמת ההתאוששות בענף כבר החלה.
בטוקיו זינקה טושיבה ב-11.6% - הזינוק היומי הגדול ביותר שרשמה מזה ארבע שנים; NEC, יצרנית השבבים השלישית בגודלה ביפאן, קפצה ב-7.7%. המומנטום משך למעלה גם את סוני, שעלתה ב-7.2%, ואת מניות האינטרנט והטלקום.
מגמה דומה נראתה בשוקי הבית הגדולים של ענף השבבים: בקוריאה ניתרה סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזכרון הגדולה בעולם, ב-5.6%, ומתחרתה הייניקס עלתה ב-3.2%. בטייוואן עלתה יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה בעולם, TSMC, ב-4.1%; בסינגפור עלתה צ'רטרד סמיקונדקטור ב-4%.
בהונג קונג עלתה לג'נד הולדינגס, יצרנית המחשבים הגדולה בסין, ב-4.4%; עליות של יותר מ-3% נרשמו במניות הסלולר; האצ'יסון וומפואה, מחברות האחזקה הטכנולוגיות הגדולות בעולם, עלתה ב-2.7%.
אסיה: סימנים להתאוששות בענף המוליכים למחצה משכו את השווקים לעליות; טושיבה זינקה ב-11.6%
דפנה מאור
4.1.2002 / 8:47
