וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקריאים לי קוראימלי

עדיה פיטרמן

28.2.2010 / 11:26

שתי יזמיות הקימו עסק המייצר ספרים מאוירים המבהירים את שמו של הילד



את השאלה - "למה קוראים לי אלון"? שאלו ודאי כל הילדים ששמם אלון, ושאלות דומות על שמם שואלים עצמם רוב הילדים. הם נענים לרוב בתשובה קצרה ומחויכת, או בסיפור מפורט וצבעוני, תלוי בהורה, ביום ובשעה.



דרך מקורית לספר את סיפור הולדת השם היא בעזרת הספרים של קוראימלי. "זהו שם עם משמעות כפולה. גם קוראים לי - שמי הוא, וגם קוראים לי - מקריאים לי סיפור", מסבירה שרי כפיר, אחת משתי בעלות העסק בו מיוצרים ספרים מאוירים מותאמים אישית לילדים המבוססים על שמם.







"בכל ספר ישנו סיפור שמערב את הירח והכוכבים, ואת החיות שכל אחת מהן מביאה אות להרכבת השם. בכל ספר הכריכה והאיורים של החיות שונים בהתאם לאותיות השם", היא מסבירה.



את קוראימלי הקימו כפיר ויעל עשת, חברות עוד מימי התיכון. כפיר (32) היא מהנדסת תעשיה וניהול בוגרת הטכניון, אשר כיהנה כמנהלת פרויקטים בחברות ייעוץ. עשת (33) היא מעצבת גרפית בוגרת ויצ"ו חיפה, אשר עבדה כשכירה במשרדי פרסום וכן כפרילנסרית. לפני שנתיים עזבה כפיר את עבודתה, ובעת פגישה עם עשת נהגה הרעיון לעסק.



"עזבתי כיוון שבתקופות ההן עבדתי שעות ארוכות וכבר היה לי ילד והרגשתי שלא מתאים לי לעבוד יותר בצורה כזו", מספת כפיר. "בנוסף הרגשתי שמיציתי את העבודה כיועצת לאחרים, ורציתי משהו משל עצמי". לאחר שעזבה החלה לכתוב עבור הבן שלה ספר על שמו. בעת שביקרה את עשת, שהיתה אז בחופשת לידה, סיפרה לה על הספר. "סיפרתי לה שאני רוצה לפתח את הרעיון של הספר אבל אני לא יודעת לאייר, והיא מיד אמרה שהיא הרי יודעת לאייר".



כפיר ועשת פינו את זמנן ועברו לעסוק בפיתוח העסק. התהליך נמשך כשנה במהלכה הן חיפשו ומצאו טכנולוגיות דפוס וכריכה מתאימות, בנו אתר אותו תכנתה כפיר לאחר שלמדה בעצמה לתכנת, ועיבדו את האיורים לספר שאיירה עשת. "לכל אות יש חיה מאוירת וכן עוד כמה חיות אופציונליות, כדי שאם יש שתי אותיות זהות באותו שם לא יהיה איור של חיה שיחזור על עצמו. מכיוון שיש בסיפור גם שם פרטי וגם שם משפחה היה צורך ליצור הרבה חיות וזו היתה עבודה רבה" מסבירה כפיר.







לאחר שעבדו כמה חודשים פנו לקרן שמש לבקשת הלוואה. "התהליך איתם היה קצת ארוך כי הוא התחיל בדיוק בשיא המיתון, וכל הגופים עצרו את ההלוואות", מציינת כפיר. ההשקעה הראשונית הסתכמה בכמה מאות אלפי שקלים, מתוכן כמה עשרות אלפים הלוואה מהקרן, והשאר מהון עצמי. "העבודה של שתינו במשך שנה ללא משכורת היא בעצם ההשקעה הגדולה ביותר", אומרת כפיר.



בפברואר 2009 החל לפעול העסק. מאז מכרו כפיר ועשת כבר כמה אלפים של ספרים, הנמכרים כל אחד במחיר של 96 שקלים. "עשינו מעט יחסי ציבור בזמנו אבל עיקר הלקוחות מגיעים מפה לאוזן", אומרת כפיר, "מי שמקבל את הספר במתנה מגיע לקנות אחד בעצמו ומספר לחברים". מחזור העסק לשנה הראשונה עומד על כמה מאות אלפי שקלים, ולדברי כפיר היא ועשת מצליחות להתפרנס ממנו.



חלוקת העבודה היא אופיינית לעסק קטן, "שתינו עושות הכל", אומרת כפיר, "אנחנו הפועלות, שירות הלקוחות, שליחות במקרה הצורך והתמיכה הטכנית באתר. בעיקרון יש חלוקה ברורה אחת והיא שיעל אחראית על העיצוב ואני על הניהול, השיווק והפיתוח העסקי". מלבד שתיהן הן מעסיקות עובדת שאחראית על נושאים תפעוליים, "היא גם חברה וגם מעצבת אז היא עוזרת לפעמים גם בעיצוב". גם את הספרים מכינות השתיים יחד, בעזרת ציוד מדפסות ומכונות כריכה שרכשו. "יש לנו שיטת עבודה מיוחדת, אנחנו עובדות גם בעצמו וגם עם בתי דפוס".



את התכנית העסקית בנתה כפיר, בעזרת הידע והנסיון הקודמים שלה. בנוסף, לסיוע בתחום העסקי הן נעזרות במנטורית חדוה שנדרוביץ, איתה הן עובדות במסגרת פרויקט המנטורים של קרן שמש.



הקשיים העיקריים בהקמת העסק לדברי כפיר היו שניים. הראשון הוא האמהות לילדים קטנים. "את הבן השני שלי ילדתי חודש אחרי שהתחיל העסק לפעול, דבר שגרם לעיכוב בהתפתחות העסק, בעיקר בפיתוח מוצרים נוספים", מסבירה כפיר. "בנוסף לכך כעצמאית לא היתה לי חופשת לידה. מה שעזר היה העובדה שמיקמנו את המשרד באותו קיבוץ בו אני גרה, כך שאחרי הלידה הייתי מעמיסה את הילד איתי והולכת ברגל למשרד, שם היתה לו פינה משלו עם צעצועים, והלקוחות נאלצו לשמוע מדי פעם תינוק בוכה ברקע".



הקושי השני היה היחס שקיבלו מספקים גברים, שלדברי כפיר הם הרוב המכריע של הספקים בתחום ההוצאה לאור. "בהתחלה היו כאלו שהרימו גבה כשהיו צריכים לעבוד עם נשים צעירות עצמאיות, היה להם קשה לקבל את זה וזכינו מהם ליחס פטרוני. עכשיו כשהעסק כבר פועל ולכאורה הוכחנו את עצמו, הצעות המחיר שאנחנו מקבלות הן הרבה יותר נמוכות מאלו שקיבלנו בהתחלה".



על המשך הדרך אומרת כפיר כי "למרות שיש לנו הרבה רעיונות למוצרים שונים החלטנו שמוקד העסק הוא יצור מוצרי קריאה ומוצרים משלימים - המותאמים אישית לילדים. עשינו איגרות ברכה מאוירות, יצרנו בראש השנה לוח שנה שממשיך עדיין להימכר, ואנחנו מפתחות עוד מוצרים באותו כיוון. אלו מוצרים מפתיעים, המערבים קריאה וסובבים סביב שמו של הילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully