וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": פייזר עדיין רוצה את רציופארם - מציעה 3 מיליארד דולר

יורם גביזון

28.2.2010 / 12:18

שלמה ינאי הציג בחמישי את הצעת הרכש של טבע - התרשם לטובה מיעילות הייצור של החברה



חברת פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, עדיין במירוץ לרכישתה של חברת רציופארם, החברה הגנרית השניה בגודלה בגרמניה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" בסוף השבוע שעבר.



ההערכות קודמות הן שחברת טבע והחברה הגנרית אקטוויס מאיסלנד נותרו המתמודדות היחידות על רכישתה של רציופארם. עם זאת, מקורב לפייזר העריך, שהחברה הגישה בסוף השבוע שעבר הצעה משופרת לרכישתה של החברה הגרמנית. rbs וקומרצבנק הם שני הבנקים שמנהלים את המכירה, והנושים הגדולים של vem חברת ההחזקות של משפחת מרקל - בעלת רציופארם.



מקורות מקורבים לפייזר מעריכים שמחיר העיסקה עשוי להגיע ל-3 מיליארד יורו כולל נטילת חובותיה של רציופארם.



"הג'ורנל" דיווח עוד כי שלמה ינאי, מנכ"ל חברת טבע, הציג ביום חמישי שעבר את תוכנית ההשתלטות של טבע על רציופארם. העיתון מציין ששלמה ינאי התרשם לטובה מהיעילות של מתקני הייצור של רציופארם ומעוניין להמשיך לתפעל אותם כפי שהם. ינאי התחייב לשמור על מטה החברה בעיר אולם שבדרום מערב גרמניה, ולהפוך את העיר למטה של טבע באירופה - נושא שקשור ככל הנראה לחשיבות יחסי העבודה וזכויות עובדים במשא ומתן על רכישתה של החברה הגרמנית.



התחייבות זו, אם אכן נעשתה, עומדת בסתירה מסוימת למהלך שנקטה טבע גרמניה לאחרונה, כשסגרה את פעילותה בפרנקפורט. טבע העבירה אותה לדרזדן, העיר שבה מיקמה החברה הבת של באר את פעילותה בגרמניה בטרם נרכשה על ידי טבע. מהלך זה היה כרוך בפיטורי עובדים ובתשלום פיצויים והוצאות רה ארגון אחרות בסכום של 40 מיליון דולר, על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל".



תוכניותיו של ינאי התקבלו בצורה אוהדת על ידי 60 מנהליה הבכירים של רציופארם ושל החברות הבנות של רציופארם מחוץ לגרמניה. אקטוויס תציג את תוכניות הרכישה שלה בפני בנקי ההשקעות ומנהליה של רציופארם בשבועות הקרובים.



vem נאלצה למכור את הבעלות ברציופארם לאחר שהסתבכה בחובות של 5 מיליארד יורו, כתוצאה מהימור כושל של אבי המשפחה על ירידת מחירה של מניית פולקסווגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully