וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות רוכשים קנו 800 דירות חדשות בהנחה במחצית השנייה של 2009

אריק מירובסקי

28.2.2010 / 13:07

הקבוצות מתאגדות מול קבלן וזוכות להנחות במחירים; התאחדות הקבלנים: התופעה תדחק את קבוצות הרכישה



במחצית השנייה של 2009 מכרו הקבלנים כ-800 דירות חדשות לקבוצות רוכשים מאורגנות של למעלה מ-15 קונים. לפי התאחדות הקבלנים, התופעה תגדל במהלך השנה הנוכחית. זאת, על רקע הפיחות הצפוי בהיקפי קבוצות הרכישה, עקב הקשיים שבנק ישראל מערים עליהן. מדובר על היקף של כ-9% מכלל שוק הדירות החדשות בשנה שעברה.



בניגוד לקבוצות רכישה, הכוללות פרטים שמתאגדים לקבוצה שיוזמת לעצמה את הפרויקט, קבוצות רוכשים כוללות פרטים שמתאגדים לצורך קבלת הנחות מסחריות על דירות בפרויקטים שבונים קבלנים.



במשך שנים היו התארגנויות עצמאיות של קבוצות רוכשים בעיקר במגזר הדתי והחרדי, אולם במהלך שנת 2009 החלו לפעול מספר התארגנויות מסחריות הפועלות באמצעות רשת האינטרנט ומציעות לרוכשים להצטרף לקבוצות לרכישת דירות באיזורי הביקוש בינהן "איחוד קוני הדירות" ו"גרופי". במקביל נכנסו לתחום מתווכי דירות וחברות שיווק נדל"ן.



סגן נשיא ויו"ר אגף בנייה ויזמות בהתאחדות הקבלנים, יצחק אמסלם, מסר כי הפעילות של קבוצות הרוכשים מאפשרת לרוכשי הדירות לקבל הנחות משמעותיות במחירי הדירות ולהימנע מהסכנות הכרוכות בקבוצות הרכישה.



רוכשי דירות מקבלן נהנים מהגנת חוק מכר דירות המבטיח את כספם מהשקל הראשון, הם נהנים מאחריות על הדירה אותה הם מקבלים ומוגנים גם במקרה של עיכוב במסירת הדירות. והכי חשוב, רוכשי הדירות יודעים בדיוק מה יהיה הסכום אותו הם ישלמו עבור הדירה.



רוני כהן, משנה למנכ"ל בחברת אלדר שיווק שהקימה לפני כחצי שנה את מיזם "איחוד קוני הדירות" ציין כי המיזם האינטרנטי מציע לרוכשי דירות פרטיים, להצטרף לקבוצות רוכשים גדולות בפרויקטים שונים בערי הביקוש וליהנות ממחירי דירות מוזלים בזכות כמות הדירות הגדולה שנרכשת בקבוצה.



מאז שהושק המיזם, נמכרו באמצעותו 340 יחידות דיור עם 9 קבוצות רוכשים, בערים כמו פתח תקוה, באר יעקב, הרצליה, כפר סבא, רמת השרון. החברים בקבוצות הרוכשים זכו להנחה ברכישת דירה בהיקף של 120-200 אלף שקל.



לדבריו, "ההבדלים המשמעותיים בין קבוצת רוכשים לקבוצת רכישה הם שבקבוצת רכישה, הרוכשים הם בעלי הקרקע ואין להם למעשה ערבויות על הדירה אותם הם רוכשים, מחיר הדירה אותה הם רוכשים אינו סופי, כמו גם מועד האכלוס ותכנית הדירה, זהות הקבלן המבצע ועוד. לעומת זאת, הרוכשים בקבוצת רוכשים נהנים מהטבות כספיות, אך קונים דירה מקבלן, ונהנים מכל זכויותיהם כחוק, והחשוב מכל: הקבלן מחויב כלפיהם לפי חוק מכר דירות, שתוקן לאחר פרשת חפציבה ומבטיח את כספי הרוכש החל מהשקל הראשון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully