וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוליגרך לבדב רוכש את העיתון הבריטי השמאלני "אינדיפנדנט" בליש"ט אחד

סוכנויות הידיעות

28.2.2010 / 13:57

לבדב רכש ב-2009 את "איוונינג סטנדרד" והפך אותו לחינמון - גורל דומה צפוי ל"אינדיפנדנט"



האוליגרך הרוסי אלכסנדר לבדב המחזיק בעיתון הבריטי "איוונינג סטנדרד", צפוי לשלם השבוע סכום סמלי של ליש"ט אחד עבור נתח השליטה בעיתון הבריטי "אינדיפנדנט", ובעיתון יום ראשון שלו, "אינדיפנדנט און סאנדיי". מחיר זה זהה למחירו של עותק הנמכר בדוכני העיתונים, כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



"אינדיפנדנט" ו"אינדיפנדנט און סאנדיי" רשמו הפסדים בשנה וחצי האחרונות והמו"לית נאלצה לשאת ולתת עם נושיה על פרישה מחודשת של חובותיה, העומדים על כ-1.2 מיליארד ליש"ט. העסקה צפויה להסגר בימים הקרובים, לאחר שאינדיפנדנט ניוז אנד מדיה (inm), המו"לית של העיתון, הסכימה לשלם עלויות של עסקה לעשר שנים עילה חתמה עם מתחרתה, המו"לית טריניטי מירור. לדברי ה"טיימס", לבדב התחייב להשקיע מיליוני ליש"ט באינדיפנדנט במשך חמש השנים הקרובות, כאשר את היתר תשקיע inm.



בשנה שעברה רכש לבדב 75% מ"איוונינג סטנדרד". לעומת "איוונינג סטנדרד", שהוקם ב-1827, "אינדיפנדנט", הנחשב לאחד העיתונים השמאלניים ביותר בבריטניה, הוא עיתון צעיר יחסית במונחים בריטיים, שהושק לראשונה ב-1986. "אינדיפנדנט" הפסיד 10 מיליון ליש"ט מדי שנה, ולא הצליח להגיע לרווחים עקביים. ב-1989 היתה תפוצת העיתון בשיאה - 400 אלף עותקים, ואילו היום התפוצה היומית של העיתון בבריטניה היא 92 אלף עותקים בלבד.



לאחר רכישת "איוונינג סטנדרד" הפך לבדב את העיתון לחינמון, ולכן ישנם המעריכים כי כך יעשה גם ל"אינדינפנדנט". הערכה אחרת היא כי לבדב יוריד את מחיר העיתון, העומד כיום על ליש"ט, כדי להגדיל את תפוצתו, ולהגביר את התחרות מול יריביו, כמו ה"גרדיאן".



לבדב, סוכן ק.ג.ב לשעבר, מחזיק באחד הבנקים הגדולים ברוסיה, בנתח של 30% בחברת התעופה הממשלתית של רוסיה, אירופלוט ובנתח של 39% בעיתון הרוסי "נוביה גאזטה". בשנה שעברה נפוצו דיווחים לפיהם לבדב הלין את שכרם של עיתונאים ב"נוביה גאזטה" וכי כמה מהפרויקטים שלו בעיתונות הרוסית הוקפאו בשל קשיי מימון.



לבדב ידוע בהתנגדותו לשלטון הרוסי ובעימותים עם ולדימיר פוטין, כיום ראש ממשלת רוסיה ולשעבר נשיאה. בשנת 2003 ניסה להתמודד נגד יורי לוז'קוב בבחירות על עיריית מוסקווה. הוא הפסיד ללוז'קוב, שנחשב לאחד ממקורבי הקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully