וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי של חשבון גז

ליאור זנו

28.2.2010 / 16:37

נובל אנרג'י תרכוש ציוד לפיתוח קידוח "תמר" ברבע מיליארד דולר נוספים. סך הכל, הסכום שאושר עד כה עומד על 457 מיליון דולר, ויתחלק בין כל השותפות לפי חלקן היחסי בקידוח

השותפות ב"תמר" אישרו לנובל אנרג'י, מפעילת הקידוח, לרכוש ציוד ושירותים לצורך פיתוח הקידוח בסכום של 227 מיליון דולר נוספים בשנתיים הקרובות. סך הכל, הסכום שאושר עד כה עומד על 457 מיליון דולר, ויתחלק בין כל השותפות לפי חלקן היחסי בקידוח.

השותפות בקידוח "תמר" הן נובל אנרג'י, שהינה בנוסף מפעילת הקידוח ומחזיקה ב-36%, ישראמקו (29%), דלק קידוחים (15.6%), אבנר (15.6%) ודור גז חיפושים (4%).

שותפות "תמר" צריכות להתחיל בהפקת גז עד 2012. לפי הערכות, השותפות בפרויקט יידרשו להשקעה הנעה סביב 2.5 מיליארד דולר ותלויה בסוג מתקן ההפקה אשר ייבחר. מתקן ההפקה עשוי להיות אסדה ימית (מעל המאגר), אשר תעביר את הגז למתקן קיבול וחלוקה יבשתי. אופציה נוספת היא שמתקן ההפקה יוקם ביבשה, כאשר השאיבה תהיה בקרקעית הים והגז יועבר אל תוך הארץ.

המתקן הימי יקר יותר, אולם סמיכותו למאגר מקלה על תפעולו. מנגד, המתקן היבשתי זול יותר להחזקה, אולם הפעלתו בצורה של שליטה מרחוק על פי המאגר עשויה להיות יקרה בתרחיש של תקלה.

לפני כחודש וחצי, העריך האנאליסט ערן יונגר מהראל, כי לפי יונגר, חברת נובל אנרג'י, המפעילה את מתקן ההפקה והקידוח, הנפיקה לפני כמה חודשים אג"ח בהיקף של כמיליארד דולר. "אני מעריך כי היקף הגיוס הנדרש נע סביב 400 מיליון דולר לדלק קידוחים ואבנר, כל אחת, וכ-700 מיליון דולר לישראמקו", אומר יונגר. "אני מעריך כי החברות יפרסמו כבר ברבעון הנוכחי את היקף הגיוס הנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully