וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם לא עשה טוב לחקלאים

עמירם כהן

28.2.2010 / 20:27

חממות, בתי רשת ושתילים בשווי 3 מיליון שקל נהרסו ונסחפו. גידולי פלפל בשווי 10 מיליון שקל, שהיו מיועדים ליצוא, ייפסלו לשיווק עקב נזקי הגשם

הסופות, השיטפונות והברד, שהתחוללו בימים האחרונים בערבה גרמו נזקים כבדים לחקלאות. חממות ובתי רשת בשווי 3 מיליון שקל נהרסו ונסחפו בשיטפונות ושתילי ירקות נפגעו קשה. כמו כן, ייבולי פלפל שהיו מיועדים ליצוא בשווי 10 מיליון שקל ייפסלו לשיווק מפני שנפגעו ואינם עומדים עוד בתקני האיכות של האיחוד האירופאי. פגיעה נוספת נגרמה בשל עליית המליחות בקרקע כתוצאה מהצפת החממות במים מלוחים שהשיטפונות נשאו איתם.

יו"ר הוועדה החקלאית של ישובי הערבה התיכונה, המייצאים ירקות ב-1.3 מיליארד שקל לשנה, אמר כי נזקי מזג האוויר נוספו לנזקים הכבדים שנגרמו לחקלאים בשל המחסור בידיים עובדות לקטיף הירקות ליצוא שחלק גדול מהם מרקיב בחממות: "אני בוש בממשלה שלנו, שאינה מתירה לחקלאים להביא עובדים מתאילנד על מנת להציל את הירקות שנותרו ועליהם פרנסתנו".

בעוד שבערבה ממשיכים השמאים בהערכת הנזקים, בצפון רמת הגולן מברכים על הגשמים הכבדים בימים האחרונים הנאמדים ב-100 מילימטר. בניגוד לשנים קודמות הברד לא פגע בחקלאות מפני שעצי הפרי עדיין מצויים בתרדמת. החקלאים בגולן גם מברכים על השלג הכבד והקור העז שאפיינו את החורף השנה מפני שמטעי הפרי, עיקר פרנסתם של ישובי הגולן, זקוקים למנות קור גדולות על מנת לתת יבולים. בעמק החולה ירדו בימים האחרונים עד 90 מ"מ גשם ובאזורים מסוימים נפגעו יבולים מהצפת השדות, אך הערכה היא שהפגיעות לא יסתכמו בנזקים כבדים.

מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל זאב מרקמן, אמר כי התחזיות צופות ימי גשם נוספים בצפון הארץ במחצית הראשונה של חודש מארס כך שמאגרי הגולן יהיו מלאים כפי שלא היו מספר שנים, מה שיאפשר לחקלאים להישען על אספקת מים עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully