וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק בעולם הביטוח: פרודנשל עשויה לרכוש את הזרוע האסיאתית של AIG תמורת 35.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

28.2.2010 / 20:57

המגעים המתקדמים לרכישת החטיבה החלו בתחילת 2009, והתחדשו שוב בסוף השנה שעברה



פרודנשל, חברת הביטוח הגדולה בבריטניה, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת החטיבה האסיאתית של aig תמורת 35.5 מיליארד דולר – כך אמרו היום גורמים המקורבים למגעים בין פרודנשל לבין ענקית הביטוח המולאמת לבלומברג.



לדברי גורמים המקורבים לפרודנשל, החברה לא תיאלץ למכור חטיבות קימות כדי לממן את רכישת aia, חטיבת ביטוח החיים האסיאתית של aig הפועלת מהונג קונג, אך עשויה להנפיק מניות בסך 15 מיליארד ליש"ט (23 מיליארד דולר) לשם מימונה. הנפקתה הראשונה לציבור (ipo) הצפויה של aia בבורסת הונג קונג, עשויה לגייס עד 10 מיליארד דולר, לפי הערכותיהם של אנליסטים.



פרודנשל הביעה עניין ברכישת החטיבה לראשונה בתחילת 2009, אך המגעים נקלעו לקשיים והתחדשו רק בסוף השנה. המגעים למכירת aia מתקיימים בשעה ש-aig נאבקת למכור חלק גדול מנכסיה במטרה לפרוע את חובותיה לממשל האמריקאי, שסיפק לה סיוע בסך 182.3 מיליארד דולר במהלך המשבר הפיננסי העולמי כדי למנוע את קריסתה.



פרודנשל פועלת כיום ב-13 מדינות באסיה, ומבקשת להגדיל את נתח השוק שלה בשוק האסיאתי כדי לפצות על ההאטה בשוק הבריטי. "אם היא תקנה את aia, פרודנשל תהפוך לכוח דומיננטי ביותר בשווקים העצומים של אסיה. מבחינה אסטרטגית זאת עסקה נהדרת", אמר אימון פלנגן, אנליסט בחברת שור קפיטל גרופ, לבלומברג.



aig דיווחה ביום שישי על הפסד רבעוני של 8.9 מיליארד דולר, בעקבות תשלומים שהעבירה לממשל האמריקאי כדי להשיב את הכספים שהזרים כדי לחלצה ולאחר שהפרשותיה לכיסוי תביעות ביטוח עלו מהר יותר מהכנסותיה.



החברה גם הזהירה כי בהיעדר סיוע ממשלתי נוסף - בדומה לזה שקיבלה בסתיו שעבר - "עלול בעתיד להתעורר ספק משמעותי לגבי יכולתה של aig להמשיך לפעול כעסק חי". עם זאת, החברה הוסיפה יש לרשותה די נזילות כדי "לממן ותפעל את עסקיה של aig ולהמשיך לפעול במשך 12 חודשים לפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully