וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגבשת חבילת סיוע בסך 41 מיליארד דולר ליוון בהובלת צרפת וגרמניה

סוכנויות הידיעות

28.2.2010 / 20:56

במסגרת חבילת הסיוע, בנקים ממשלתיים ומשקיעים פרטיים בגרמניה וצרפת ירכשו אג"ח ממשלתיות יווניות



תוכנית סיוע לחילוץ כלכלת יוון ממשבר החובות שלה, בסך 30 מיליארד יורו (41 מיליארד דולר), מתגבשת בימים אלה על ידי גרמניה וצרפת - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט בכירים יוונים.



הבכירים אמרו כי הם מקווים להגיע להסכמה על תוכנית סיוע ליוון עד יום שישי, אז ייפגש ראש ממשלת יוון יורגוס פפנדריאו עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. עם זאת, בכיר גרמני התעקש כי חילוץ יוון, הנאבקת בחדלות פירעון, אינו ודאי וכי גרמניה מבררת אפשרויות אחרות לפני שתתחייב לחלץ את כלכלת המדינה.



במסגרת החבילה המתגבשת, בנקים ממשלתיים בגרמניה וצרפת ירכשו אג"ח ממשלתיות יווניות בסך עד 30 מיליארד יורו. עד כה סירבו בכירי האיחוד האירופי לחלץ את כלכלת יוון מגירעונותיה העצומים, ודרשו מהממשלה לבצע קיצוצים תקציביים עמוקים יותר. ביום רביעי צפויה ממשלת יוון לספק פרטים נוספים על תוכנית הצנע שלה, שבמסגרתה תכריז על קיצוצים נוספים והעלאות מס בסך 4 מיליארד יורו.



שרת האוצר הצרפתית, כריסטיאן לגארד, אמרה היום בראיון לתחנת רדיו צרפתית כי "אין לי ספק שיוון תצליח לעמוד בהתחייבויותיה, באמצעות הצעדים שאנחנו בוחנים כעת". לגארד הוסיפה כי התוכנית הנשקלת כעת עשויה לכלול שותפים פרטיים, או מדינות נוספות, או שילוב של השניים. בכיר צרפתי הוסיף כי צרפת תהיה מוכנה לסייע ליוון כל עוד שותפותיה בגוש היורו, בעיקר גרמניה, ישתתפו איתה בתהליך.



ממשלת יוון צפויה להנפיק בשבוע הבא אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים, במטרה לגייס 5-3 מיליארד יורו (6.8-4 מיליארד דולר) לצורך מימון חבילת הצנע החדשה שלה, לאחר שסוכנויות הדירוג s&p ומודי'ס הודיעו כי הן עלולות להוריד בחודשים הקרובים את דירוג האשראי של יוון עד לרמת אג"ח זבל אם המדינה לא תצליח לעמוד בהורדת הגירעון התקציבי.



הגירעון בתקציב של יוון הסתכם בשנת 2009 ב-12.7% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) - השיעור הגבוה ביותר באיחוד האירופי ויותר מפי ארבעה מתקרה של 3% שקבע האיחוד. ראש ממשלת יוון התחייב לצמצם את הגירעון ל-3% עד שנת 2012, וקבע יעד של 8.7% לשנה הנוכחית. החוב הלאומי של יוון מהווה 113% מהתוצר, ועורר חששות בקרב המשקיעים כי המדינה עלולה להגיע לחדלות פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully