וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמרודי מצא את הרכיב החסר

1.3.2010 / 12:09

לאחר כעשרים שנה הצליחה משפחת נמרודי למצוא את המיליונר זכי רכיב כקונה למעריב. העיתון שנרכש ע"י המשפחה מעזבון מקסוול הסב לה הפסדים כספיים עצומים של מאות מיליוני שקלים ואיים גם על יציבותה הפיננסית של חברת האם הכשרת הישוב ששלטה במעריב.

ההפסדים בשנים האחרונות ויציאת ולדמיר גוסינסקי מהשותפות במעריב חייבה את הכשרת הישוב להזרים הון לעיתון. הזרמת ההון לוותה בהסדר מימון מורכב עם בנק הפועלים הנושה המרכזי של מעריב. כזכור מעריב שיעבד לבנק את בית הדפוס המשוכלל שלו ומכר להכשרת הישוב את בית מעריב ההיסטורי בת"א.

כניסתו של רכיב למעריב, האיש שעשה את הונו במכירת חברת "טריון" בוול סטריט, מבשרת את תום שליטתה של משפחת נמרודי בעיתון. בהנחה שרכיב יחזיק בסופו של תהליך 50% מהעיתון וכאשר הציבור בבורסה מחזיק כ – 20% מהמניות ירדו הנמרודים לאחזקה מקסימלית של 30%.

סביר להניח שמשפחת נמרודי תרצה להחזיק ב – 26% ממעריב שכן החזקה כזו מקנה הגנה בחוקי ניירות ערך. בעלי עניין המחזיק ב – 26% אינו מתערב בניהול העיתון אך הוא יכול להפריע או אף למנוע, החלטות מהותיות בהצבעות בעלי המניות בגלל שיעור ההחזקה שברשותו. חשוב לדעת שכדי להעביר החלטה מהותית הנוגעת ישירות לבעלי השליטה (רכיב) נמנע בעל השליטה מהצבעה ומכאן נובע כוחו של נמרודי כבעל מניות מיעוט.

מאמינים במותג

האופטימיות של רכיב לגבי סיכויי התאוששות מעריב מעוררת תמיהות לאור ההיסטוריה הכלכלית הקשה של העיתון. כדי לעורר את העיתון רכיב יזדקק להזרים הון בהיקף משמעותי במטרה להתמודד מול ישראל היום שהוא כידוע חינמון. ברור שכניסת רכיב תותנה גם בהסכמת בנק הפועלים שעשוי לבקש בטחונות לפחות זהים ואף משופרים לאשראי מאלה שסיפקו הנמרודים.

מכל זווית כלכלית ברור שהכשרת הישוב, הפעילה בעיקר בתחום הנדל"ן, יוצאת נשכרת ממכירת מעריב. מאזנה בעתיד ישקף את פעילותה בתחום הקניונים והמלונות תוך שהיא מחזיקה במלאי קרקעות לבניה במקומות מבוקשים בישראל ובחו"ל. הורדת נטל הפסדי מעריב תשאיר את הכשרת הישוב בריאה יותר ללא קיזוז דם כבד כבעבר בעת שליטתה בעיתון המפסיד.

* מתי אלפר הוא כלכלן ומרצה במרכז ללימודים אקדמיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully