וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

ניר צליק

2.3.2010 / 23:31

דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי על 10,406 נקודות, נאסד"ק עלה ב- 0.3% ל-2,281 נקודות ו- S&P 500 הוסיף 0.2% ל-1,118 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע נתוני מכירות המכוניות הפרטיות. דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי על 10,406 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,281 נקודות, ו-S&P 500 הוסיף 0.2% ל-1,118 נקודות.

בזירת המקרו, יצרנית המכוניות פורד עקפה את מתחרתה הגדולה ג'נרל מוטורס במכירות חודשיות בארה"ב בראשונה מזה 12 שנים, לאחר שדיווחה היום על זינוק של 43% במכירותיה בארה"ב בחודש פברואר. הזינוק במכירות פורד בארה"ב בפברואר עלה על תחזיות האנליסטים אשר צפו עלייה של 33%. מכירות GM בארה"ב צמחו ב-11.5% בפברואר - פחות מתחזיות האנליסטים לגידול של 20%. מכירות טויוטה נפלו בפברואר ב-8.7%. מכירות קרייזלר.

טויוטה, יצרנית המכוניות היפנית, החזירה למוסכים בארה"ב למעלה מ-6 מיליון מכוניות בשל בעיות האצה פתאומית של דוושת הגז במספר דגמים. אבל מניתוח של מסמכים שהועברו לממשל ארה"ב עולה כי דגמי טויוטה קאמרי שיוצרו לפני שנת 2007, ואשר לא נכללו בהחזרות למוסכים, קשורים גם הן לבעיות ההאצה הפתאומית, כמו הדגמים שכן נכללו.

ג’נרל מוטורס (GM) הורתה היום על החזרתן למוסכים של 1.3 מיליון מכוניות קומפקטיות בצפון אמריקה, בעקבות בעיה במערכת ההיגוי שהובילה עד ל-14 תאונות דרכים לפחות ולפציעה של אדם אחד - כך הודיעה יצרנית הרכב האמריקאית, שחולצה בשנה שעברה על ידי הממשלה. לאחר שהתקבלו יותר מ-1,100 תלונות על תקלה בהגה כוח של דגמי הקובאלט של GM בארה"ב, פתחו הרגולטורים בארה"ב בחקירה.

ממשלת יוון הודיעה כי תחליט מחר על צעדים נוספים לצמצום הגירעון בתקציבה - הגדול ביותר באיחוד האירופי. "ביום רביעי תתקיים ישיבת ממשלה בה יתקבלו החלטות לגבי הכלכלה", נאמר בהודעה שפירסם היום ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו - יום אחד בלבד לאחר פגישתו עם נציב האיחוד האירופי לעניינים מוניטירים, אולי רן. לפי דיווחים בתקשורת של יוון, הצעדים שעליהם מתכוונת הממשלה להחליט מחר יביאו לצמצום נוסף של הגירעון התקציבי ב-3.5 מיליארד יורו ויכללו העלאת המע"מ ב-2% ל-21%, העלאת המס על דלק, טבק ואלכוהול, מס חדש על מוצרי יוקרה, ופגיעה נוספת בשכר עובדי המגזר הציבורי.

סלקום סיימה הרבעון בצמיחה של% 4.35

גולדמן סאקס חשף סיכון חדש במסמכים שהגיש לרשות ניירות ערך האמריקאית: "המשבר הפיננסי והדעה הפוליטית והציבורית הנוגעת למוסדות הפיננסים הובילו לפרסום שלילי, כמו גם הצהרות שליליות מצד רגולטורים או בכירים ממשלתיים". במסמך מציין הבנק את עלות התגובה לפרסומים אלה, שנאמדת גם במחיר וגם בזמן. "הפרסום השלילי עלול להוביל לפגיעה במוניטין של החברה ובמורל וביצועים של העובדים שלנו, ובסופו של דבר גם להשפיע על העסק שלנו והתוצאות הכספיות".

ענקית האינטרנט גוגל רכשה את שירות עריכת התמונות המקוון פיקניק. שווי העסקה לא נמסר.גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט, ביצעה בחודשים האחרונות רכישות בקצב של כאחת לחודש. מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר בספטמבר כי החברה מעוניינת לשוב לבצע רכישות, לאחר הפוגה שביצעה ברכישות על רקע המיתון הכלכלי העולמי, וכי בכוונתה לבצע רכישות בקצב ממוצע של רכישה אחת בחודש.

יצרנית דשני החנקן והפוספט האמריקאית CF, הגישה הצעת רכש חדשה בסך 4.7 מיליארד דולר עבור המתחרה טרה (Terra), בניסיון לחסום הסכם לרכישת טרה על ידי יארה הנורווגית. CF, אשר לפני שישה שבועות בלבד זנחה ניסיונות להשתלטות עוינת על טרה, הציעה 37.15 דולר במזומן וכמעט עשירית מניה של CF תמורת כל מניה של טרה - או שווי כולל של 47.4 דולר למניית טרה על בסיס מחיר ההסגירה של מניית CF אתמול.

דירקטוריון חברת ליונדלבזל אינדסטריז פושטת הרגל, דחה הצעת רכש בסך 14.5 מיליארד דולר מצד חברת ריליאנס אינדסטריז ההודית של משפחת אמבני, המשפחה העשירה בהודו - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. ליונדלבזל, הנמצאת בשליטת המיליארדר לן בלווטניק, נמצאת בהליכי ארגון מחדש במסגרת פשיטת רגל, בניסיון להניב ערך רב יותר עבור נושיה. עם הנושים הגדולים של ליונדלבזל, נמנית חברת אפולו מנג'מנט, חברת השקעות פרטיות בבעלות ליאון בלאק.

במניות הישראליות, סלקום סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 1.63 מיליארד שקל, צמיחה של 4.35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה EBITDA (רווח מנוכה מס, ריבית ומחיקות) של 610 מיליון שקל ברבעון זה. התוצאות היו בהתאם לתחזיות האנליסטים.

טבע זכתה במשפט נגד ה-FDA

חברת טבע זכתה במשפט כנגד רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) על זכותה לקבל בלעדיות של 6 חודשים בשיווק הגרסה הגנרית של Cozaar & Hyzaar שפותחה על ידי חברת מרק. המכירות בארה"ב של התרופה, שמיועדת לטיפול ביתר לחץ דם, הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר, על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS. השיווק הבלעדי במשך 6 חודשים עשוי להגדיל את מכירותיה של טבע ב-260 מיליון דולר, ואת הרווח הנקי של החברה ב-130 מיליון דולר, כלומר 14 סנט למניה, בהנחה שמחיר התרופה יישחק ב-30% לאחר השקת הגירסה הגנרית ובהנחה שטבע תנגוס בנתח של 50% מהשוק כולו בתקופה זו.

לפני מספר חודשים ביקשה אורכית מאסיפת בעלי המניות של החברה לאשר את הכפלת הון המניות מ-50 מיליון ל-100 מיליון במטרה לבצע הנפקה ולגייס כספים, אולם משקיעי החברה זעמו על מצבה של החברה וסירבו לאשר את הגדלת הון המניות. כעת, למרות חוסר הנחת של המשקיעים, הפכה אורכית את תשקיף המדף שהגישה לאפקטיבי והיא תגייס עד 20 מיליון דולר. ההנפקה אפשרית מאחר ולחברה יש פחות מ-25 מיליון מניות ואילו לחברה יש אפשרות להגיע עד ל-50 מיליון מניות ללא אישור בעלי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully