וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לברונפמן אין מושג מה קורה בדיסקונט"

חיים ביאור

3.3.2010 / 15:00

יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק דיסקונט אמר בכנס של עובדי הבנק כי "משפחת ברונפמן שרכשה את הבעלות בבנק לפני 5 שנים אינה מתעניינת בבנק. היא לא משקיעה בו"

שי מכלוף

(צילום: טל אנגלנדר עריכה: גדי וינסטוק)

"משפחת ברונפמן, שרכשה את הבעלות בבנק לפני 5 שנים, אינה מתעניינת בבנק. היא לא משקיעה בו" - כך אמר היום יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק דיסקונט ריקי בכר, בכנס של עובדי בנק דיסקונט שהתקיים בנמל תל אביב. הכינוס התקיים במקביל להשבתת סניפי דיסקונט בכל הארץ, בהוראת הוועד. ההסתדרות תמכה בשביתה.

"הייתי בין אלה שהביאו את מתיו ברופמן לדיסקונט, אבל התברר שלאיש אין מושג מה קורה בבנק. ברונפמן מפטר מתי שבא לו בצמרת הבנק. הוא עוד ינסה להגיע אלינו", אמר בכר. לדבריו, עובדי הבנק מוכנים להיכנס לשותפות בבעלות על הבנק ולרכוש בו מניות, "אך יש הפקרות שמונעת זאת".

בכר מסביר כי המאבק של עובדי דיסקונט הוא נגד המצב שבו מועסקים בו "ערב רב של עובדים", החל מעובדי חברות חיצוניים (אאוטסורסינג) ועד לעובדים ארעיים, לצד עובדים קבועים. "הגיע המצב לכך שכמעט 50% מהמועסקים בבנק אינם קבועים ואינם מאורגנים בוועד ובהסתדרות. זה מצב שאני מתכוון להפסיק", הוא הכריז.

בכר פנה לעובדים הארעיים באומרו: הממונים עליכם מרוצים מהעבודה הנהדרת שלכם ומתחננים בפני ההנהלה הבכירה שישאירו אתכם בבנק, אבל רק מעטים מכם מקבלים קביעות, בטענה שזה עולה כסף". בכר הודיע כי מטרת הוועד היא שייקלטו כעובדים מן המניין 1,000 מעובדי דיסקונט, המועסקים כיום באמצעות אאוטסורסינג או כארעיים.

יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה בבנק, יצחק אביזוהר, אמר בכינוס: "אנו כמנהלים נדאג לפקידים". הוא תקף את הנהלת דיסקונט על כך ש"ניצלה את עובדי האאוטסורסינג כדי להסב אותם זמנית לעובדי מסלקה, וזאת במטרה להחליש את השביתה עליה הכריזו הפקידים לפני שלושה שבועות בחלק מסניפי הבנק".

אבי זוהר התייחס לדרישת הפקידים לתוספת שכר של 5%: "לגיטימי לבקש העלאת שכר כשאנו רואים את הבונוסים של ההנהלה ואת מצנחי הזהב שהיא מסדרת לבכיריה הפורשים".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שהופיע בכינוס, שיבח את הוועד על כך שהוא מנהל מאבק "על עניין עקרוני - צירוף העובדים להסתדרות". עוד הודיע, שההסתדרות לא תשלים עם מצב שבו בדיסקונט רבים הם "עובדים סוג ב'".

עם זאת, עיני הסביר כי מכיוון שמדובר במוסד פיננסי, "יש להיזהר שלא לשפוך את התינוק עם המים". כמו כן, תקף את הנהלת דיסקונט על כך שהיא "הפעילה מנגנון שלם כדי לשבור את מהלך ההתארגנות של העובדים הארעיים בהסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully