וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קבוצות רכישה לא מפנימים - הם קבלנים

אריק מירובסקי

9.3.2010 / 11:20

אריק מירובסקי כלל לא רואה בעיה בקבוצות הרכישה, אלא בחבריה, כאשר הטעות היסודית אצל רבים ממנה היא שהם רואים עצמם רוכשי דירות אף שבפועל הם בעצם - הקבלנים

אין בעיה עם קבוצות רכישה, אין בעיה אצל ענבל אור וצחי חג'ג'. הבעיה כולה נעוצה בחברי קבוצת הרכישה. הטעות היסודית אצל רבים מהם היא שהם רואים עצמם רוכשי דירות לכל דבר ועניין, אף שהם לא. לכן צצות ועולות אצלם בכל פעם אותן טרוניות כמו "מדוע לא עומדים בלוחות זמנים" ו"מדוע מחירי הדירות מאמירים". במקרה של מגדלי ארלוזורוב יתוספו לשאלות האלה גם שאלות בנוסח "מדוע לא סיפרו לי כך" ו"מדוע לא סיפרו לי אחרת". כבר עכשיו ניתן לספק להם תשובות.

הניסיון הקצר בקבוצות רכישה מורה שהשלמת פרויקטים, אפילו קטנים בהרבה מארלוזורוב, מתמהמהת. למה? בין היתר בשל בעיות בין חברי הקבוצה לבין עצמם, התנהלות לא מקצועית מספיק מול הרשויות ועיכובים של אנשי המקצוע המלווים. אצל חלק מקבוצות הרכישה עלויות הבנייה צומחות באופן משמעותי מאותה סיבה.

אבל נעזוב את זה, כי הטעות בראיית הדברים מתחילה הרבה קודם. חברי קבוצה יקרים, תתחילו להפנים - אתם הקבלן. לא ענבל אור, גם לא צחי חג'ג'. אתם אלה שרכשו את הקרקע, אתם אלה שצריכים להריץ את התוכניות מול הגורמים השונים, אתם אלה שאחראים על כל דבר שהוא ועל כל פאשלה שתקרה שם.

אור וחג'ג' לא הסתירו מכם דבר, הם רק דאגו לאווירה של "הכל ורוד". במקביל, גבירותי ורבותי, קבלנים נכבדים, החוזה שעליו חתמתם הטיל עליכם כמה משימות, שהראשונה בהן היתה לקרוא אותו. האם עשיתם את זה? בואו נערוך בדיקה מקוצרת ופשוטה של שתי נקודות שקשורות למבוא להסכם. אתם יודעים, פרק ה"הואילים".

בין היתר כתוב בו כי מי שחתם על ההסכם הצהיר בחתימת ידו כי ראה את המקרקעין ובדק אותו מבחינה משפטית ותכנונית, לרבות התוכניות שחלות עליו וההסכמים שנוגעים לו. כמה מכם, קבלנים יקרים, באמת עשו זאת?

נטען כי התוכניות מאפשרות "בכפוף לאישור הקלות הדרושות על פי דין, לרבות ביחס למספר הקומות בבניין, לבנות על המגרש מגדל שבו שני אגפים מחוברים בני 46 ו-40 קומות, הכוללים 486 דירות למגורים בקומות העליונות, שטחי משרדים בקומות התחתונות ושטחי מסחר בקומות קרקע, והכל בהתאם לתכנון שיבוצע על ידי חברי הקבוצה...". כמה מכם, יזמים נכבדים, יודעים על קיום שימושי מסחר ומשרדים מתחת לדירות? האם ידוע לכם מי יהיו בעלי השליטה באותם שטחי משרדים ומסחר?

התשובות לשתי השאלות האלה ברורות, בין היתר משיחות שערכנו עם חברי קבוצה לא מעטים. עיניין אותם להגיע מהר ככל האפשר לנציג המכירות ולחתום. פחות עניין אותם על מה חותמים.

האם בהכרח ייקלעו מגדלי ארלוזורוב לצרות? לא. האם יש לכך סיכוי? בהחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully