וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני וול סטריט צופים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית במהלך השנה

דפנה מאור

6.1.2002 / 11:34

בשנה שעברה לא ציפו הכלכלנים להורדה דרסטית כפי שהיתה בפועל

כלכלנים רבים בוול סטריט צופים כי הבנק הפדרלי של ארה"ב יעלה את הריבית במהלך השנה כדי למנוע התעוררות האינפלציה. 20 מתוך 24 כלכלנים בבנקים הסוחרים ישירות עם הבנק הפדרלי צופים כי עד סוף השנה יעלה הבנק את הריבית, אך מרביתם סבורים כי בינואר יוריד הבנק את הריבית שוב.

הבנק הפדרלי אמור להתכנס לדון בריבית ב-29-30 בינואר, ולפי התחזיות הנוכחיות, יוריד את הריבית בפעם ה-12 מאז ינואר 2001, ל-1.75%, הרמה הנמוכה ביותר מזה 40 שנה.

תחזיות האנליסטים עבור שער הריבית בסוף השנה נעות בין 2%-4%. תחזיות קודמות של אותם אנליסטים לא עלו יפה כל כך: עבור שנת 2001 חזו מרביתם כי לא תרד מתחת ל-4.5%, ובפועל הוריד הבנק את הריבית ל-3.5% עוד לפני התקפות הטרור, שלאחריהן ירדה הריבית ל-2%.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully