וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בעד תחרות - אך המבחן בהסכמי השכר"

חיים ביאור

15.3.2010 / 15:35

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, עקץ את ארגון כוח לעובדים ואמר כי "החוכמה אינה רק בהצטרפות של עובדים לארגון, אלא בחתימה על הסכם שכר קיבוצי מול המעסיקים עבור עובדים אלה"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון עריכה: יאיר דניאל)

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי הוא בעד תחרות גם בתחום של גיוס עובדים לארגוני עובדים. ”כל מקום עבודה שמתארגן - מנצח, והלוואי שיקומו עוד ארגוני עובדים. בישראל יש 2 מיליון עובדים לא מאוגדים ויש הרבה מה לעשות בעניינם". עיני התייחס בכך לארגון החדש "כוח לעובדים", המנסה להתחרות בהסתדרות.

עיני, שדיבר בכנס של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בשיתוף עם TheMarker בכפר המכביה, שיגר עקיצה לכוח לעובדים, בלי לנקוב בשמו: "החוכמה אינה רק בהצטרפות של עובדים לארגון, אלא בחתימה על הסכם שכר קיבוצי מול המעסיקים עבור עובדים אלה. אם ההסתדרות מצליחה לארגן עובדים היא גם מסוגלת לסיים את המלאכה על ידי חתימה על אלפי הסכמים קיבוציים".

בעניין התקציב הדו שנתי, עד כה אמר עיני שהוא מתנגד לתקציב דו שנתי, מכיוון שקשה יותר להכניס בו תיקונים מאשר בתקציב לשנה אחת.

עיני טען שהממשלה אינה הומוגנית וקיימת עצמאות יתרה מצד אנשי אגף התקציבים כלפי שר האוצר. "אנשי האגף כבר ניסו לטרפד את שיתוף הפעולה ההדוק בין הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים, אך מה שהציל את המשק היה בדיוק שיתוף פעולה זה, שהתבטא בין היתר בעסקת החבילה והקמת השולחן העגול לשלושת הצלעות החשובות במשק".

"עסקת החבילה והשולחן העגול יצרו מצב של מינימום שביתות בישראל, וזה מתבטא בחיסכון מיליארדי שקלים למשק", אמר עיני. הוא שיבח את שיתוף הפעולה בין ההסתדרות למעסיקים הפרטיים: "בעבר התנהל משא ומתן בן 9 שנים בין ההסתדרות למעסיקים על הסכם פנסיה. מה שהאריך את הדיונים היו ארבע מחלוקות בין הצדדים. אבל בשיחה אחת ביני לבין נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, סיכמנו שכל צד יוותר על שתי מחלוקות. כך השגנו הסכם פנסיה בתוך 5 דקות".

עיני אמר שההסתדרות עושה באחרונה מאמץ גדול לארגן בשורותיה עובדים. "46% מהעניים בישראל הם אנשים עובדים, רובם במשרה מלאה. זה אומר שהמעסיקים שלהם אינם משלמים להם אפילו את שכר המינימום הקבוע בחוק. אבל איש מעובדים אלה אינו מאורגן בהסתדרות. אין אף עני בישראל שהוא עובד מאורגן".

עיני מסר "אל תשברו את תהליך ההתארגנות של העובדים. נסו להפיק ממנה את המיטב. ההתארגנות חייבות להוביל להסכם קיבוצי שהמעסיקים יוכלו לעמוד בו מבחינה כלכלית ושהעובדים יוכלו לקבלו". עיני הוסיף כי לצערו לא כל הוועדים פועלים במסגרת האיזונים שקבעה ההסתדרות "ויש כאלה החושבים שהכל מותר להם".

ד"ר שלומית קמינקא, יו"ר העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי אנוש, הציגה בכנס ממצאי סקר שנערך בקרב 360 חברות ולפיו 80% מהמשיבים אמרו שהארגון התמודד ביעילות עם המשבר הכלכלי האחרון. 87% מהנשאלים ציינו שהחברה פיטרה עובדים. החברות הקטנות נטו לפטר עובדים יותר מהגדולות, אך לא היה הבדל בעניין זה בין המגזרים השונים - היי-טק ומפעלים מסורתיים.

הסקר, שנערך בשיתוף עם ד"ר גלית סיני-קרמונה בעלת חברת מתודה ישומי מחקר, מצא גם כי מגזר ההיי-טק וחברות קטנות נפגעו כתוצאה מהמשבר יותר מבחינת התפקוד היומיומי ומבחינת יחסי העובדים עם מנהליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully