וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת הכנסת אישרה את חוק בנק ישראל

16.3.2010 / 17:50

אחרי שורת משברים בין האוצר לבנק ישראל וישיבת הגישור המדוברת אצל ראש הממשלה - אישרה הכנסת הערב את החוק המדובר הסולל את דרכו של פישר להמשך כהונה בתפקיד

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ברוב של 28 תומכים מול מתנגד אחד אישרה הערב (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק בנק ישראל המסדיר את עצמאות הבנק המרכזי בישראל בנושאים שונים ומעגן את נהלי העבודה בינו לבין משרד האוצר ורשויות השלטון.

בדיון המיוחד שהתקיים במליאת הכנסת בנוכחות הנגיד פישר (אשר צפוי להמשיך לכהונה שניה בבנק בעקבות אישור החוק), אמר שר האוצר שטייניץ כי מדובר ב"יום חג היסטורי" והתגאה בכך שהשלמת החקיקה נעשתה בתוך פחות משנה מאז נכנס לתפקידו ונועד לראשונה עם הנגיד בנושא.

אישורו של החוק במליאה התאפשר הודות לפשרה שהושגה ברגע האחרון בשבוע שעבר בין נגיד בנק ישראל פישר, שר האוצר שטייניץ ויו"ר ועדת הכספים גפני בתיאום ראש הממשלה נתניהו. על פי הפשרה שהתקבלה, שכר העובדים בבנק ישראל יהיה בפיקוח משרד האוצר, אולם לבנק ישראל תהיה אפשרות לערער בעת הצורך לראש הממשלה בעצמו. עוד אושר כי מועצה מנהלית תאשר את התקציב המנהלי ותוך 14 יום הוא יונח על שולחן ועדת הכספים, זאת על אף העובדה שפישר ביקש להעניק לבנק עצמאות מוחלט ללא הצורך באישור הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully