וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דב רוצה להחזיר את פרטנר לימי התהילה

אמיר טייג

17.3.2010 / 8:10

לאמיר טייג נדמה כי אילן בן דב, בעל השליטה הטרי של פרטנר, מנסה לקחת את הגלגל אחורה ולחדש את ימי התהילה של החברה. הסביבה התחרותית הקשה מבטיחה - הדרך עוד ארוכה

נדמה כאילו אילן בן-דב, בעל השליטה הטרי של פרטנר, מנסה לקחת את הגלגל אחורה ולחדש את ימי התהילה של פרטנר מתקופתו של המנכ"ל הקודם ומייסד החברה, עמיקם כהן.

בן-דב הציב בחוד החנית של החברה שני אנשים שהובאו אליה על ידי המנכ"ל הקודם - יעקב קדמי, סמנכ"ל השיווק האגדי של החברה שחתום על ההובלה של המותג אורנג'; ואלי גליקמן, שהובא על ידי כהן וייכנס בקרוב לתפקיד המנכ"ל. החלטות אלה של בן-דב מדגישות את הקושי שעמו התמודד אבנר במשך כל הקדנציה שלו - למלא את הנעליים הגדולות שהותיר אחריו כהן.

לזכותו של אבנר ייאמר כי הוא לא נח על זרי הדפנה של קודמו. הוא ניסה נואשות למתוח את המותג החזק של פרטנר לתחומי הכנסה נוספים. הוא חדר לתחום התוכן כשהקים את אורנג' טיים, וניסה להפוך את פרטנר לשחקן דומיננטי בעולם האינטרנט והטלפון הקווי. במקביל, בשעה שבה המשק היה על סף משבר הוא התחייב בפני עובדיו כי לא יפטר אף אחד מהם. ללא ספק, אבנר היה צריך לא מעט אומץ כדי לעשות מהלכים אלה.

עם זאת, במבחן התוצאה, אבנר נכשל כאשר ניסה למתוח את המותג אורנג' ולייצר באמצעותו הכנסות נוספות ורווחים לחברה. הוא גילה כי גם כוח המותג החזק של פרטנר אינו מספיק כדי להתמודד בתעשייה רוויית תחרות כמו שירותי האינטרנט (ISP).

יש האומרים כי ההחלטה של פרטנר לעשות זאת בעצמה מעידה על עודף ביטחון עצמי - תכונה מסוכנת בעולם תחרותי. ייתכן כי עדיף היה לאבנר להצניע את השאיפות, ולרכוש את 012 סמייל - במקום להשקיע משאבי ניהול רבים בהקמת פעילות חדשה. ההחלטה הזו עלתה לחברה ולבעלי המניות שלה לא מעט כסף. היא גם פגעה בתדמית של החברה - בקדנציה של אבנר ירד קרנה של פרטנר מחברה מופלאה לכזו שיודעת גם להיכשל.

בן-דב, והמנכ"ל החדש גליקמן לצדו, יצטרכו לקבל החלטות לא קלות בתקופה הקרובה. הם לא יוכלו לוותר על הרחבת בסיסי ההכנסות לתחומים חדשים, אך ייאלצו לעשות זאת באופן יעיל יותר, ושלא יסב את המיקוד הניהולי של החברה משוק הסלולר - שעודנו התחום שבו פרטנר מייצרת ביעילות הרבה ביותר מזומנים לבעלי המניות שלה. הם גם יצטרכו לייעל את הפעילות של החברה וליישם את דו"ח ההמלצות של מקינזי, שהוגש לאבנר לא מכבר.

המינוי של גליקמן אמנם אמור להשרות יציבות במערכת, אך הסיכוי לכך אינו גבוה. במרבית המקרים, החלפת מנכ"ל מובילה לשינויים פרסונליים בצמרת החברה. עבור פרטנר, זעזועים אלה יהיו בעייתיים שבעתיים: בעל השליטה בחברה לא יכול להרשות לעצמו פגיעה נוספת בקצב חלוקת הדיווידנדים. גם ככה הוא חנוק.

מנגד, סביבתה התחרותית של פרטנר הולכת ונעשית קשה יותר, לנוכח התחזקות פלאפון ו-012 סמייל. דרכו של גליקמן עד חידוש ימי התהילה של פרטנר עוד ארוכה, ולא תהיה לו תקופת חסד ממושכת מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully