וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר גושן: נזיפה זה לא מספיק

מאת אתי אפללו וצבי זרחיה

17.3.2010 / 8:30

לאחר שהחוק להרחבת סמכויות האכיפה של רשות ני"ע בוועדת הכספים צבר התנגדויות, אמר גושן כי "לא מזמן חברת ניהול תיקים שהפסידה לעמיתיה מחצית מהחסכונות קיבלה נזיפה"

"אם עוצר אותך שוטר ושולל לך את הרישיון מינהלית ל-30 יום, האם אתה מבקש ששופט בדימוס יבוא ויעשה את זה ולא השוטר?" - כך אמר יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, כמענה לדרישה שהאכיפה על שוק ההון תבוצע על ידי שופט בדימוס. את הדברים אמר גושן ביום עיון שערכה אתמול לשכת עורכי הדין.

הדברים נאמרו לאחר שהצעת חוק להרחבת סמכויות האכיפה המינהלית של רשות ניירות ערך שנידונה אתמול בוועדת הכספים של הכנסת צברה התנגדויות. לדברי גושן, "כל מי שאומר שיש בעיית הפרדת רשויות בחוק זורה חול בעיני הציבור. כך עובדת אכיפה מינהלית. לבנק ישראל יש סמכות להטיל קנס של 5 מיליון שקל על יחיד. מישהו אומר שיש בזה בעיה של הפרדת רשויות? איפה היו המתנגדים שנתנו את הסמכות לבנק ישראל?"

גושן טען כי "יש מודל דומה לחלק מהפרות החוק לפי חוק הייעוץ. אבל זה לא יעיל, הפרוצדורה מסורבלת. ולא מזמן חברת ניהול תיקים שהתנהלה באופן בעייתי והפסידה לעמיתיה מחצית מהחסכונות הפנסיוניים קיבלה נזיפה. מי שרוצה ועדה של שופטים בדימוס אומר שניתן לחברות המפרות את החוק נזיפה ונאסור עליהן לראות טלוויזיה שבוע".

בועדת הכספים אתמול נשמעו התנגדויות לחוק. "יש טענות רבות על הצעת החוק להגברת האכיפה המינהלית על ידי רשות ני"ע, שמאפשרת ליו"ר הרשות להיות שליט ובעל כוח עצום, שלא היה עד כה", אמר בדיון יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). לדבריו, "ייתכן שזה נחוץ על אף שכיום אין לכך תקדים באף מסגרת אחרת, אבל ניתן להבין את הביקורת".

גפני חשף כי מופעלים עליו לחצים מכל עבר בעניין: "האוצר מבקש שאעביר את החוק כמו שהעברנו את חוק בנק ישראל במהירות, אך זה לא יקרה. נדון בנושא בכובד ראש ובקצב שלנו. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה כי "שוק ההון מתפקד כמו ג'ונגל אכיפתי ורגולטורי, אנו חייבים לתת בידי הרגולטור שיניים כדי לגונן על ציבור ענקי של חוסכים".

יחימוביץ' הזכירה את הורדת דירוג האשראי של פרטנר וציינה כי לו היו לגושן שיניים, הוא היה מתערב במשיכת הדיווידנד בחברה וכך היתה נמנעת הורדת הדירוג.

המשך הדיונים בהצעת החוק יתחדשו לאחר הפסח. בכנסת העריכו שלנוכח ההתנגדות להצעת החוק - שמגיעה מצד איגוד החברות הנסחרות בבורסה, איגוד הבנקים, לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון וגופים נוספים - תכניס ועדת הכספים שינויים בהצעת החוק שיקטינו את כוחה של רשות ני"ע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully