וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה ושוויון בין המינים? רק ברפת

עמירם כהן

20.3.2010 / 21:30

הטכנולוגיה והרובוטיקה החדשניים שהוטמעו ברפתות בישראל בשנים האחרונות הקלו מאוד על העבודה בענף ונשים מחליפות בו את הגברים

הטכנולוגיה והרובוטיקה החדשניים שהוטמעו ברפתות בישראל בשנים האחרונות הקלו מאוד על העבודה בענף ונשים מחליפות בו את הגברים, כך עולה מנתונים שנמסרו בכנס העצמת נשים ברפת, שנערך בשבוע שעבר על ידי התאחדות מגדלי בקר בשיתוף משרד החקלאות.

בסקר שנערך לקראת הכנס נמצא, כי 56% מעובדי הרפתות בקיבוצים ו-34% במושבים הן נשים. עוד נמצא בסקר כי 36% מהעובדות הן אקדמאיות ו-37% הן בוגרות הכשרה מקצועית במכללה האקדמית רופין ובקורסים של משרד החקלאות. עוד עולה מהסקר כי בענף הרפת השכר לגברים ולנשים הוא שכר שווה בניגוד למקובל במרבית הענפים במשק.

מסתבר כי גם הגיל אינו מהווה מכשול לעבודת נשים ברפת וטווח הגילאים של הנשים העובדות בענף יצור החלב הוא 21-82 שנים והגיל הממוצע של העובדות הוא 34.

יוסי מלול מהתאחדות מגדלי בקר, אמר בכנס כי הרפתות בישראל עוברות להתנהל כמפעלי היי-טק והנשים משתלבות בהן, מפני שעבודות הידיים הקשה, שאיפיינה בעבר את העבודה בענף הוחלפה בטכנולוגיות רובוטיות, המנוהלות בידי מחשבים.

עוד אמר מלול כי גם נושא הטיפול ופינוי הזבל מהרפת עבר מהפך ומבנה הרפת המודרנית הבנויה מסככות פתוחות, נקיות ומוצלות מאפשר פינוי ירוק, של הזבל ללא זיהום הסביבה.

בישראל פועלות כיום כ-90 מחלבות, כאשר רובן הגדול מחלבות בוטיק. מנכ"ל ארגון מגדלי בקר, יעקב בכר, מסר בכנס כי עדר הבקר לחלב בישראל מונה כיום 120 אלף פרות, שתייצרנה ב-2010 1.250 מיליארד ליטר חלב. תנובת החלב של הפרה הישראלית היא הגבוהה בעולם כ-11 אלף ליטר בממוצע לשנה. הפרה האמריקאית היא השנייה בדירוג התנובה 9,500 ליטר בממוצע לשנה ובמקום השלישי בדירוג הפרה במדינות מערב אירופה 7,500 ליטר בממוצע לשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • רפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully