וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל לפנסיה בע"מ

מירב ארלוזורוב

24.3.2010 / 10:00

זה לא סוד שוועד עובדי חברת החשמל נחשב ועד העובדים החזק בישראל. מירב ארלוזורב מוסיפה, כי הוועד הזה הצליח להשיג עבור עובדיו גם את הפנסיה החזקה בישראל

זה לא סוד שוועד עובדי חברת החשמל נחשב ועד העובדים החזק בישראל. מה שפחות ידוע הוא שהוועד הזה הצליח להשיג עבור עובדיו את הפנסיה החזקה בישראל. פנסיה חזקה כל כך, שיש הטוענים כי חברת החשמל לישראל בע"מ צריכה לשנות את שמה לחברת הפנסיה בע"מ.

ייאמר לזכותו של ועד עובדי חברת החשמל שכל הישגי הפנסיה שלו הושגו בדין. המפקח על שוק ההון באוצר, עם הממונה על השכר באוצר ועם הנהלת חברת החשמל, הם שדאגו לכך.

הפנסיה של עובדי חברת החשמל היא פנסיה תקציבית, כלומר החברה היא שאחראית לשלמה. כדי להבטיח את עמידתה בהתחייבות זו החברה מחויבת להפקיד כספים בקופת הפנסיה של עובדיה - החובה לכך נקבעה על ידי המפקח על שוק ההון לפני כעשור.

יש כמה מעסיקים גדולים נוספים המשלמים פנסיה לעובדיהם על חשבונם, ונוהגים להפריש מראש כספים לקרן הפנסיה של העובדים. הבנקים הם דוגמה בולטת לכך. אבל בינם לבין חברת החשמל קיים הבדל ניכר בטיפול בפנסיה: בעוד שהבנקים נוהגים להפריש מראש רק כ-60% מהיקף ההתחייבות הצפויה לפנסיה, חברת החשמל מפרישה את מלוא ההתחייבות.

בכך היא המעסיק היחיד בישראל שמחויב בהפרשת מלוא ההתחייבות לפנסיה באופן מיידי. ולא רק זאת, אלא שההפרשה נעשית על פי הנחות מקלות, כך שיש הטוענים כי בפועל חברת החשמל מפרישה 120% מהפנסיה של עובדיה לכפ"י.

המפקח על שוק ההון טוען כי הדרישה ממעסיק להפריש את מלוא ההתחייבות הצפויה לפנסיה מקובלת בעולם, וכך נעשה גם במקרה של חברת החשמל. לעומת זאת, כל המעסיקים האחרים סבורים כי אין בכך שום היגיון כלכלי וכי מדובר בהפרשה עודפת מיותרת. זאת מאחר שחברה אינה נדרשת בכל רגע נתון לשלם את כל הפנסיה של עובדיה, כלומר חברת החשמל הרי אינה נסגרת ומוציאה את כל עובדיה לפנסיה מיידית. עובדה שההפרשה העודפת והמיותרת הזו, לדעת רבים, קיימת רק במקרה של חברת החשמל - ורק על חשבון הציבור המממן את תעריף החשמל בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully