וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פקידי האוצר שותפים באחריות למשבר המים"

עומר רבין

25.3.2010 / 13:28

שר התשתיות עוזי לנדאו תקף את אנשי אגף התקציבים וטען כי הם מקבלים החלטות רגישות וקריטיות תוך מידור נבחרי הציבור. "מדובר בתקלה חמורה בכל הנוגע לסדי ממשל תקינים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת במטרה להתייחס לדו"ח המיוחד שפרסמה אתמול ועדת החקירה הממלכתית לבחינת משבר המים בישראל ולסוגיות שהעלה דו"ח הביקורת באשר לטיפול הרשויות בנושא.

לנדאו ביקש להבהיר כי על אף שאכן נרשמה ירידה בצריכת המים המסמלת הצלחה מסויימת לקמפיין של הרשויות בנושא - הרי שמדינת ישראל עודנה מצוייה במשבר קשה בתחום המים.

לנדאו בחר לתקוף בדבריו את הפקידים הבכירים במשרד האוצר, ובמיוחד את אנשי אגף התקציבים, וטען כי הם למעשה נושאים באחריות מסויימת למשבר: "יש תהליך של הוצאת קביעת המדיניות מידי נבחרי הציבור והעברתה לידי הפקידות שאינה בעצם אחראית בפני איש על מדיניות שהיא למעשה מבצעת אותה בפועל בשטח", אמר לנדאו.

"פוליטיקאים מוצאים מתהליך קבלת ההחלטות כשלשר בפועל אין רשות להתערב בהחלטות... התוצאה היא שהפקידות מקבלת החלטות ועושה זאת כאשר גם מולה לא ניצבת הרמה הגבוהה ביותר תמיד במדינה של אנשי המקצוע - וכך משתנה המבנה של קבלת ההחלטות, מידלדל הכישרון המקצועי, ההחלטות מתקבלות כאשר השיקול המכריע או של שנת התקציב הנוכחית או הבאה ואין מבט ארוך טווח", דברי לנדאו

את דבריו סיכם לנדאו באומרו: "אגף התקציבים קובע את התקציב, שולט ברשות המים, השפעתו על החלטותיה מפליגה ואני חושב שזו תקלה של סדרי ממשל תקינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully