וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת מוות לחשמל הפרטי

אבי בר אלי

28.3.2010 / 9:15

בימים אלה מבצעת חברת החשמל את סקר הגז שצפוי למפות את הביקוש לתחנות כוח פרטיות. אבי בר אלי רואה במהלך זה את חנק התחרות הפרטית העתידית במשק החשמל

בימים אלה מבצעת חברת החשמל את סקר הגז - שצפוי למפות את הביקושים לתוספת גנרציה בשנים הבאות, ובכך לקבוע למעשה את כדאיות הקמתן של תחנות כוח פרטיות במשק החשמל.

לא זו בלבד שסקר זה מתבצע בידי חברת החשמל, בעלת העניין המובהק בכישלונו של הסקר, אלא שבאותה עת ממש היא עתידה לפרסם מכרז להקמת תחנת כוח נוספת במסגרת "תוכנית החירום למשק החשמל" - אשר תפחית עוד יותר את הצורך ביזמות חשמל פרטי. זאת, תוך התעלמות החברה והרגולטורים מן הירידה בביקושים לחשמל עקב ההאטה במשק, שצפויה אף היא לצמצם את מרווח המחיה של המתחרים הפרטיים הפוטנציאליים.

חברת החשמל צופה עלייה של 1.7% בביקושים ב-2010, אשר אמורים להביא את הביקושים לחשמל לרמתם לפני שנתיים. למרות נתון זה, איש במשרד התשתיות לא בחן מחדש את הצורך בהמשך ביצוע תוכנית החירום השערורייתית בידי חברת החשמל, בעוד החברה לא מבזבזת זמן וממהרת ליישמה. זאת, אף כי רשות החשמל מתנגדת לתקצבה, ולמרות הצהרות חברת החשמל עצמה כי אין ביכולתה לממן זאת.

את פשר מהלך שערורייתי זה קשה להבין אחרת מאשר ניסיון לקבוע עובדות בשטח ערב פתיחת המשא ומתן על הרפורמה בחברת החשמל. משמעותו היא עקיפת האיסור שהוטל על חברת החשמל להקים תחנות כוח חדשות עד ליישום רפורמה בחברה; ותוצאתו - חנק התחרות הפרטית העתידית מול החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully