מחזור המסחר היומי בבורסה הסתכם בחודש דצמבר בכ-357 מיליון שקל - הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2000, כך עולה מנתונים שפירסמה הבורסה היום.
מחזורי המסחר באיגרות החוב הסתכמו בכ-920 מיליון שקל, לעומת כ-550 מיליון שקל בממוצע לשנת 2001, והם גם הגבוהים ביותר שנרשמו בבורסה במהלך 2001. גם מחזורי המסחר במק"מים עלו והסתכמו בכ-290 מיליון שקל, לעומת כ-207 מיליון שקל בממוצע לשנת 2001.
בקרנות הנאמנות נרשמו גיוסים גדולים במיוחד. בקרנות המט"ח גויסו כ-2.7 מיליארד שקל. הנתון המפתיע יותר הוא שבקרנות המנייתיות גויסו כ-2.8 מיליארד שקל - וזה רק בדצמבר, לאחר שביקושים המשיכו להירשם גם בתחילת חודש ינואר.
גם בנגזרים הפיננסיים נרשמה התעוררות בחודש דצמבר, כך שבמחזורי המסחר היומיים באופציות על מדד ת"א 25 ובאופציות הדולריות נסחרו בממוצע כ-132 וכ-37 אלף יחידות, בהתאמה. זאת לעומת ממוצע היומי של כ-110 אלף יחידות שנסחרו באופציות המעו"ף בשנת 2002 ובכ-25 אלף יחידות באופציות הדולריות.
הקרנות המנייתיות גייסו כ-2.8 מיליארד שקל בדצמבר; קרנות המט"ח גייסו כ-2.7 מיליארד שקל
גולן פרידנפלד
7.1.2002 / 16:04
