וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הילד לא בא אל הטבע, הטבע בא לגן

עדיה פיטרמן

31.3.2010 / 16:11

הטבע בא לגן הם חוגים שמעבירה ארדית ביטמן-רינג, בהם היא מפגישה את הילדים עם הטבע הסובב אותם בעיר



לצאת לטיול בחג, בשבת או בסתם יום כדי לבלות עם הילדים בטבע, לא אומר בהכרח לנסוע שעות דרומה או צפונה. את הטבע אפשר לפגוש גם בעיר. את זה מלמדת ארדית ביטמן-רינג בחוגי "הטבע בא לגן" שהיא מעבירה בגני ילדים. "אלו בעצם חוגים לחינוך סביבתי", אומרת ביטמן-רינג, "אני מפגישה את הילדים עם טבע עירוני, מלמדת שאפשר לצאת לטיול טבע בעיר ומנסה להעביר את המסר שהטבע מלא במתנות".



את המתנות מהטבע מביאה ביטמן-רינג אל הילדים בגן, "אני משתדלת שאת כל מה שאני מביאה הם יוכלו למצוא בעצמם בחצר הגן או בדרך הביתה”, היא אומרת "כמו גמל שלמה, חגב, ציפור דרור, חילזון או חשופית. זה בניגוד למה שגננות לרוב ציפו ממני להביא, כמו טלה או ארנבון. יש סטיגמה על שיעורי טבע שהם שיעורי ליטוף חיות ואני נאבקת בסטיגמה הזו. לכן גם קראתי לחוגים חוגי חינוך סביבתי". את החוגים מעבירה ביטמן-רינג לילדים בגיל הרך, בגילאי שנה וחצי עד שש, בגנים במרכז.



ביטמן-רינג, 33, הקימה את עסק החוגים לפני כשש שנים, אז היתה סטודנטית לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה. הרעיון להקמתו עלה לה במהלכו של טיול ארוך בדרום-אמריקה. "שם מצאתי את עצמי מתחברת לשתי אהבות גדולות שלי - לילדים, בעקבות המשחקים עם הילדים המקומיים, ולטבע, שבטיול הרגשתי אותו בעצמה. חשבתי איך אני יכולה לייבא את הדברים לחיי התל אביביים וזו היתה החלטה של רגע".



כבר בטיול רכשה ביטמן-רינג חומרים לעסק. "קניתי בזול דברים כמו משחקים, קלפים של חיות ובובות ושלחתי לארץ מזוודה מלאה. זה יצר אצלי התחייבות, ידעתי שכשאני מגיעה ההחלטה להקים את העסק היא עובדה מוגמרת. בדיעבד גם גיליתי שבארץ החומרים היו עולים הרבה יותר". הכשרה בהוראה היתה לה רק מימי השירות הצבאי בו כיהנה כקצינת הוראה. "שאלתי את עצמי אם כשאשווק את החוג ישאלו אותי על ההכשרה שלי, אבל ברגע שעשיתי שיער הדגמה אף אחד לא שאל. הייתי נטולת פחד אז והיום אני מבינה איזה נכס זה היה".



את השיווק עשתה בעצמה, כשהיא עוברת בין 70 גנים ומציעה את החוגים בשיעור הדגמה. לבסוף שכרו את שירותיה בשלושה גנים. בעקבות פרויקט נשים יוזמות של עיתון "לאשה" אליו התקבלה ואשר הציע כתבה, אתר אינטרנט ופרסום בדפי זהב מתנה לשנה, הגיעו אליה לקוחות רבים. כך תוך כמה חודשים כבר מצאה את עצמה עם מערכת חוגים מלאה לגמרי.



השקעה של 10,000 שקל



ההשקעה הראשונית היתה 10,000 שקל בהלוואה מאמה אשר הוחזרה כבר. "מיניתי אותה גם להיות רואת החשבון שלי בהתחלה. לא בגלל שזה המקצוע שלה, רק בעקבות האינסטינקטים שלה, אך זו היתה טעות. הבנתי את החשיבות של מקצוען בתחום ולכן אחרי שנה שכרתי רואה חשבון", אומרת ביטמן-רינג. עזרה עסקית נוספת קיבלה מבן-זוגה, עיתונאי לשעבר ויועץ תקשורת.



"מעבר לזה כיתתי את רגלי ולמדתי המון לקחים”, היא אומרת. "למשל לגבות תשלום סמלי על שיעור ההדגמה. כשהוא היה בחינם לא תמיד הגננת צפתה בי, למרות הסיכום בינינו. רוב הפעמים היא ראתה בזה פעילות חינם לילדים והלכה לשתות קפה. למדתי גם לעשות ראיון לגננת לראות אם יש בינינו הבנה”.



את המחזור השנתי מעדיפה ביטמן-רינג שלא לחשוף. "הוא משתנה משנה לשנה ומושפע מהריונות ולידות שלי וממצב השוק", היא אומרת. עלות החוג היא בין 80 ל-120 שקלים למפגש בגן, "תלוי במספר וגיל הילדים ובאורך המפגש”.



הקושי המרכזי לדברי ביטמן-רינג הוא המחסור באינטאראקציה מקצועית עם גורמים אחרים. “חסרים לי שותפים לדרך", היא אומרת, “ואני מחפשת את הכיוון למינוף העשייה". אחת התוצאות של חיפוש זה הוא ספר שהוציאה לאור לפני שלוש שנים, "טיולים קטנים בעיר גדולה". "זהו ספר מסע בתוך עיר. הוא מחולק לארבע עונות השנה ומצורפת לו זכוכית מגדלת גמישה מיוחדת לילדים", מציינת ביטמן-רינג. אך קושי זה עולה שוב לדברי ביטמן-רינג."הכיוון שאני חושבת עליו הוא הקמת מרכז טבע בתוך העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully