וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי: הראלי בשוק המניות בארה"ב קרוב לסיומו

סוכנויות הידיעות

31.3.2010 / 17:22

האנליסט טאון דראיסמה שצפה את המשבר: "העלאת הריבית בארה"ב תתבצע מוקדם מהצפוי"



אסטרטג המניות של בנק מורגן סטנלי, טאון דראיסמה - אשר הצליח לצפות את המפולת בשווקים העולמיים לפני המשבר ואחר כך את התאוששות השווקים - הזהיר אתמול כי הראלי בשווקים קרוב לסיומו.



במכתב למשקיעים העריך דראיסמה כי צמיחה גבוהה מהצפוי בטווח הקצר מגבירה את הלחץ על הבנק הפדרלי להעלות את הריבית בארה"ב, וכי עקב כך העלאת הריבית עשויה להתבצע מוקדם יותר משצופים המשקיעים.



"הראלי שהחל בפברואר מתקרב לסיומו. אנו גורסים כי צמיחה טובה תגרום להעלאת הריבית שתכביד על שוקי המניות השנה, בדיוק כפי שקרה בשנים 1994 ו-2004", כתב דראיסמה. לדבריו, הראלי האחרון היה גדול מהצפוי בין השאר מכיוון שטרם היו חדשות חיוביות בשוק התעסוקה בארה"ב או שינוי לטובה בנוסח הודעת הבנק הפדרלי.



דראיסמה, אשר המליץ למשקיעים למכור את אחזקותיהם במניות ביוני 2007, ואחר כך המליץ להשקיע במניות בנובמבר 2008, היה אחד האנליסטים היחידים שהצליחו לצפות את נפילת השווקים וההתאוששות שלהם, וכן להצביע על הגורמים לכך והתוצאות הצפויות.



"הסטימנט בשוק הפך לזהיר למדי בתחילת פברואר. עם זאת, אנו מעריכים כי סופו של הראלי קשור לתחילת העלאת הריבית, וכי שוקי המניות צפויים להיות תנודתיים ביותר בשנת 2010. נתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי בארה"ב צפויים להיות טובים, והבנק הפדרלי צפוי להכניס שינויים בנוסח ההודעה שלו בפגישתו הבאה ב-30 באפריל".



דראיסמה, אנליסט המניות האירופיות של מורגל סטנלי, צופה ירידה של 11% בשוקי המניות של אירופה במהלך שלושה עד שישה החודשים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully