וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול חד מהצפוי בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב; שיפור בעסקים בשיקגו זה חודש 6 ברציפות

סוכנויות הידיעות

31.3.2010 / 17:59

ההזמנות צמחו ב-0.6% בפברואר; מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד החודש ל-58.8 - ירידה חדה מהצפוי



חזית נתוני המקרו בארה"ב, אשר פתחה את היום עם חדשות עגומות לגבי שוק התעסוקה, סיפקה בהמשך היום חדשות חיוביות. הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בפברואר זה החודש העשירי ב-11 החודשים האחרונים ובשיעור חד מהתחזיות. פעילות העסקים באזור שיקגו בארה"ב צמחה זה החודש השישי ברציפות, אם כי בקצב מתון מהצפוי.



מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו בארה"ב ירד במארס לרמה של 58.8 נקודות לעומת 62.6 נקודות בפברואר, שהיתה רמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2005 - כך מסר היום מכון המחקר ism. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 61 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על התרחבות בפעילות העסקים ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.



הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בפברואר ב-0.6%, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.5%. נתוני חודש ינואר תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 2.5% לעומת עלייה של 1.7% עליה דווח במקור. בניכוי הזמנות לציוד בתחום התחבורה, צמחו ההזמנות בפברואר ב-0.7% - עלייה חודשית שביעית ברציפות. מלאי בתי החרושת בארה"ב גדל בפברואר ב-0.5% - העלייה החדה ביותר מאז אוגוסט 2008.



מוקדם יותר היום סיפקה החזית המקרו כלכלית בארה"ב חדשות מאכזבות לגבי שוק התעסוקה. המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ במארס 23 אלף משרות, לפי נתוני חברת ההשמה adp. אנליסטים צפו גידול של 40 אלף משרות במגזר הפרטי במארס. עם זאת, הירידה במספר המשרות במגזר הפרטי החודש היתה המתונה ביותר זה שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully