וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב סגר רבעון חיובי שישי ברציפות; הנפט בשיא של 11 שבועות

נמרוד הלפרן

31.3.2010 / 22:11

הנפט נסגר על סף 84 דולר לחבית בדרך לעלייה רבעונית של 5.5%; הגז הטבעי צלל ב-31% ברבעון



שוק הסחורות סגר היום רבעון מעורב. מחיר הזהב השלים עלייה רבעונית שישית ברציפות, ומחיר הנפט הגולמי זינק לשיא של 11 שבועות בדרכו לעלייה של 5% ברבעון הראשון של השנה - רבעון חיובי חמישי ברציפות. מנגד, מחיר הגז הטבעי נחתך ביותר מ-30% ברבעון.



החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 1,114.5 דולר לאונקייה, עלייה של 0.8%, על רקע היחלשות הדולר בעולם. מחיר הזהב ירד בחודש מארס ב-0.4%. עם זאת, בסיכום רבעוני עלה מחיר הזהב ברבעון הראשון של השנה ב-1.7% - עלייה רבעונית שישית ברציפות.



מחיר הגז הטבעי ירד היום בניו יורק ב-2.6% לרמה של 3.85 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (btu), והשלים בכך נפילה של 20% בחודש מארס, וצניחה של 31% ברבעון הראשון של השנה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 83.76 דולר לחבית - רמתם הגבוהה ביותר מאז ה-11 בינואר - לאחר עלייה של 1.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק. במארס עלה מחיר הנפט ב-5.1% ובסיכום רבעוני עלה ב-5.5% - עלייה רבעונית חמישית ברציפות.



מוקדם יותר היום מסר משרד האנרגיה האמריקאי כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-2.9 מיליון חביות - בהתאם לתחזיות האנליסטים.



הכלכלן ואנליסט האנרגיה הקנדי הנודע, ג'פרי רובין, העריך היום כי מחיר הנפט הגולמי עתיד לחצות השנה את רמת ה-100 דולר לחבית, וצפוי בשנה הבאה לשבור את השיא של 147 דולר לחבית שנרשם לפני המיתון העולמי האחרון.



רובין, לשעבר הכלכלן הראשי לשווקים עולמיים של הבנק הקנדי cibc, היה מהכלכלנים הראשונים שניבאו את הזינוק במחירי הנפט העולמיים, וצפה זאת כבר בשנת 2000. בטור שפירסם היום בעיתון הקנדי "גלוב אנד מייל" העריך רובין כי מחיר הנפט צפוי לשוב לרמה תלת-ספרתית עד הרבעון הרביעי של השנה, וכי מחיר הנפט ישוב לשבור שיאים בשנה הבאה.



"אנחנו בקושי יצאנו מהמיתון, וכבר אנחנו עומדים מול רמת מחירים, שעד לפני מספר שנים נהגו הממשלה שלנו, מגזר הנפט שלנו והכלכלנים שלנו לומר כי לעולם לא נגיע אליה", כתב רובין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully