וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב סגר את החודש הגרוע של השנה; התשואה חזרה לרמתה בתחילת 2010

נמרוד הלפרן

31.3.2010 / 22:39

ביל גרוס: הראלי בשוק האג"ח מסתיים; התשואה על האג"ח ל-10 שנים נסקה החודש ל-3.92% - שיא של 10 חודשים



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות עלה בראשונה זה שלושה ימים לאחר שנתוני תעסוקה מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב הגבירו את הספקות לגבי התאוששות שוק העבודה. עם זאת, לאחר חודשיים של עליות, סיים שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב את חודש מארס בירידה.



התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים, אשר עלתה בשבוע שעבר לרמתה הגבוהה ביותר זה כמעט עשרה חודשים, ירדה היום ב-0.03% לרמה של 3.83%. התשואה על האג"ח נסקה ב-25 במארס לרמה של 3.92% - רמתה הגבוהה ביותר מאז אמצע יוני 2009. בחודש מארס עלתה התשואה על האג"ח ב-0.23% - העלייה חודשית החדה ביותר מאז דצמבר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים אמנם זינקה במארס, אולם סיימה את הרבעון ברמה כמעט זהה לזו שבה היתה התחילה את השנה - 3.84% - לאחר שירדה בחודשיים הראשונים של 2010.



מדד האג"ח הממשלתיות האמריקאיות של בנק אוף אמריקה מריל לינץ', אשר מקיף את כל סוגי האג"ח הממשלתיות, ירד מתחילת חודש מארס ועד אתמול ב-1.1%. עם זאת, בסיכום רבעוני, עלה המדד מתחילת השנה ב-0.9%.



ביל גרוס, מנהל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם - העריך בשבוע שעבר כי הראלי בשוק האג"ח, אשר נמשך כמעט שלושה עשורים, מתקרב כנראה לסיומו. הלוואות מופרזות שנטלו מדינות דוגמת ארה"ב, בריטניה ויפן, יגררו בסופו של דבר האצה באינפלציה בעוד הממשלות מוכרות אג"ח בסכומי שיא כדי לממן גירעונות הולכים וגדלים, אמר גרוס. "הימים הטובים ביותר של האג"ח חלפו", אמר גרוס בראיון לרדיו בלומברג בשבוע שעבר. "הריביות הריאליות הולכות ועולות, וזה היסוד הדובי העיקרי בשוק האג"ח".



המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ במארס 23 אלף משרות, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה adp. אנליסטים צפו גידול של 40 אלף משרות במגזר הפרטי במארס. עם זאת, הירידה במספר המשרות במגזר הפרטי החודש היתה המתונה ביותר זה שנתיים.



משרד העבודה האמריקאי צפוי לפרסם ביום שישי את נתוני התעסוקה לחודש מארס. כלכלנים צופים כי נוספו לשוק התעסוקה החודש 180 אלף משרות, וכי שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 9.7%.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד במארס לרמה של 58.8 נקודות לעומת 62.6 נקודות בפברואר - שהיתה רמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2005 - מסר היום מכון המחקר ism. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 61 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על התרחבות בפעילות העסקים ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully