וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: "יוון עלולה לחזור לנקודת ההתחלה אם עלויות המימון שלה ימשיכו להתייקר"

סוכנויות הידיעות

31.3.2010 / 22:52

למרות ההתחייבות האירופית לסיוע בשבוע שעבר, עלתה מאז התשואה על האג"ח של יוון ב-0.24%



תוכנית הסיוע האירופית ליוון, שגיבשו ראשי האיחוד האירופי לפני שבוע, לא הצליחה עד כה להוזיל את עלויות המימון של יוון כפי שקיוו מנהיגי אירופה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון ל-10 שנים עלתה ב-0.24% לרמה של 6.522% מאז הודעת ראשי האיחוד האירופי על גיבוש התוכנית ב-25 במארס. התשואה נמצאת כעת ברמה הגבוהה ביותר זה חודש, וגבוהה כפליים מהתשואה על האג"ח המקבילות של גרמניה. האג"ח הממשלתיות לשבע שנים שמכרה ממשלת יוון ב-29 במארס ירדו זה היום השני ברציפות.



"קיווינו שתוכנית הסיוע תהיה סוג של הסדר שלעולם לא יהיה צורך להשתמש בו", לדברי פיליס ריד, ראש מחלקת מחקר אג"ח של בנק ההשקעות קליינוורת בנסון. "השווקים בדקו את המצב, ונראה שעכשיו אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה".



ככל שעלויות המימון יתייקרו, עולה הסיכון לכך שראשי האיחוד האירופי ייאלצו להפעיל תוכנית סיוע שפרטיה טרם גובשו סופית. עד כה, העריכו בכירים באיחוד האירופי כי התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון צפויה לרדת ככל שתתקדם תוכנית ממשלת יוון לצמצם השנה את הגירעון בתקציב שלה ל-8.7% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) לעומת 12.7% מהתוצר בשנה שעברה.



מאז ההודעה בשבוע שעבר על הקמת מנגנון סיוע אירופי ליוון, גדל הפער בין התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון ל-10 שנים לבין האג"ח המקבילות של ממשלת גרמניה ל-3.4%, לעומת 3.05% ב-26 במארס. התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון ל-10 שנים עלתה היום ב-0.08% לרמה של 6.522%.



"השווקים לא מאמינים כי יוון תצליח להתגבר על הקשיים בכוחות עצמה", אמר מומחה הכלכלה הפוליטית רזין סאלי מלונדון סקול אוף אקונומיקס, בראיון טלפוני לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully