וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לעבודה לאחר החופשה

אביטל מולאי

5.4.2010 / 23:13

לא קל לחזור למשרד לאחר חופשת הפסח הממושכת. המטלות רבות, הבוס לחוץ ואתם עדיין בראש של חופש. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתפקס

חכם, מה הוא אומר? שכדאי להתחיל במניעה. ביום האחרון לעבודה הכינו לכם רשימה של כל המטלות שאתם עוסקים בהן, כדי שביום החזרה לעבודה תוכלו לחזור אליהן בלי לבזבז זמן מיותר על פשפוש בניירות או במחשב ומבלי לפספס אף אחת מהמטלות שאותן כבר התחלתן.

מסדר פסח לסדר על השולחן

בדרך כלל, כשכל העובדים בחברה חוזרים לעבודה לאחר חופשה ממושכת, צצות דרישות ומטלות רבות, שכל אחת חשובה ודחופה יותר מקודמתה. נסו שלא להילחץ ולסדר לכם את כל המשימות לפי סדר עדיפויות אמיתי ולא לפי מידת הלחץ של הדורש. רצוי להקדיש כמה דקות לסדר פיזי של שולחן העבודה שלכם. הרבה יותר קל להתרכז כשהשולחן פנוי.

במקום לקפוץ ממשימה למשימה ולא להשלים אף אחת מהן עד הסוף, היו יעילים. עבדו לפי סדר העדיפויות שקבעתם והשלימו משימה אחת לפני שתעברו לבאה אחריה. אם תוך כדי העבודה צצות להן מטלות חדשות, סיימו את המשימה שאתם עוסקים בה ואז שבצו את המשימה החדשה במקום המתאים לה.

אם יש לכם ספק באשר לדחיפות הבקשה – התייעצו עם המנהל שלכם. כך יהיה לכם גיבוי גם במקרה שלא תבצעו את הבקשה בימים הראשונים.

גם המשתמשים הם בני אדם

אם אתם עובדים מול משתמשים – בקשו מהם לגלות הבנה ולתעדף את הבקשות שלהם. כשמשתפים את המשתמשים בסיטואציה ובאילוצים, רוב הסיכויים שהם יהיו סבלניים יותר ואף יעזרו לכם לדרג את הבקשות שלהם לפי סדר הדחיפות שלהן.

אפשר גם להגיד "לא”, בתנאי שעושים זאת בצורה נעימה ולא מזלזלת ובהנחה שמבטיחים טיפול מאוחר יותר בנושא.

ישיבה - קצרה ויעילה

אם אתם מנהלים צוות, קבעו ישיבה קצרה ביום הראשון של העבודה. בישיבה זו תעברו על מטלות הצוות, תחלקו את התפקידים בין אנשי הצוות ותקבעו את סדר העדיפויות לכל אחד מהמשתתפים. קבעו ישיבת מעקב שתתקיים כמה ימים לאחר מכן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

עשו הפסקות

יש נטייה לעבוד בימים הראשונים של החזרה לעבודה ללא הפסקה. נסו להחליט מראש על כמה הפסקות שבהן תשתו קפה, תאכלו משהו או סתם תחלצו עצמות. עבודה בלחץ מתמשך אינה יעילה, ויש חשיבות להפסקות ולריענון הגוף והנפש מדי פעם, גם כשהמטלות רבות.

סביר להניח שתיבת הדואר שלכם מלאה מכתבים. אל תרשו לעצמיכם להיסחף – קיבעו כמה דקות בכל שעה, שבהן אתם עוברים על מיילים. חפשו את המיילים הדחופים יותר, ואת כל השאר – השאירו למועד מאוחר יותר, בו תהיו פנויים יותר.

אל תשכחו את החופשה

הביאו פריט שיזכיר לכם את החופשה – תמונה של הילדים, ציור שהם ציירו, פרח – משהו שיהפוך את פינת העבודה לאישית יותר ושירכך מעט את החזרה הכאובה לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully