וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חבילת ערוצים מוזלת בכבלים ובלויין

צבי זרחיה ואמיתי זיו

12.4.2010 / 8:15

HOT ו-yes יחוייבו במסגרת חוק השידורים החדש להציע חבילה שתכלול עד 20 ערוצים "במחיר סביר". חוק התקשורת יובא בקרוב לאישור בקריאה שנייה ושלישית

חברת הכבלים HOT וחברת הלויין yes יחויבו להציע לציבור "חבילה צרה במחיר סביר", הכוללת מגוון ערוצים במחיר מוזל החל מ-2013 עד 2014. במקביל תיערך בחינה לגבי הנהגת פרסומת בכבלים ובלויין. זהו הסיכום המתגבש בין יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) לבין משרדי האוצר והתקשורת.

אלה עיקרי ההבנות המסתמנות: החבילה הצרה תכלול עד 20 ערוצים ובהם 1, 2, 10, 33, 99 וערוצים נוספים כמו הערוץ הרוסי 9, ערוץ 23 ועוד. לפי שעה לא הוחלט מהו "מחיר סביר" שאותו יתבקשו החברות הללו להציע ללקוחותיהן שיבחרו ב"חבילה צרה". גם לא הוחלט אילו ערוצים נוספים יחויבו חברות הכבלים והלוויין להציע למנויהן במסגרת ה"חבילה הצרה". במידה שהחברות הללו יימנעו מלהציע ללקוחותיהן חבילה כזו - הן ייאלצו להציע חבילה צרה הכוללת את שבעה הערוצים העיקריים שתהיה במחיר מפוקח על ידי משרד התקשורת - כ-90 שקל לחודש.

במקביל יקיימו משרדי האוצר, התקשורת וועדת הכלכלה בדיקה כלכלית לגבי הנהגת פרסומת בכבלים ובלוויין החל מ-2014. בעקבות ממצאי הבדיקה, שיתחשבו בהשפעת המהלך על הפרסום בעיתונות הכתובה וברדיו האזורי, יוחלט לגבי המשך הנהגת הפרסומת בערוצים אלה. HOT ו-yes מבקשות לשדר פרסומות לנוכח חיובן להציע למנויים חבילה צרה של ערוצים במחיר מוזל.

בימים האחרונים הודיע משרד האוצר כי במידה שחוק התקשורת יועלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, הוא ישקול גם את הפחתת התמלוגים שאותם משלמות זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת למדינה על 2009-2010.

עדיין קיימים חילוקי דעות בין גופי התקשורת השונים ביחס להצעת החוק. הכוונה היא לגבש בשבועיים הקרובים פרטים אחרונים בהסכם המתגבש בין המשרדים ולהמשיך במו"מ עם HOT ו-yes וכן עם זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת כדי להשיג את תמיכתן.

המטרה היא העלאת הצעת החוק להצבעה בוועדת הכלכלה בעוד שבועיים לקראת הגשתו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במסגרת חוק התקשורת. חוק זה כולל מעבר משיטת הזיכיונות בטלוויזיה המסחרית לשיטת הרישיונות. כל חברות התקשורת - רשת, קשת, yes ,HOT, החינוכית, הערוץ הרוסי ואחרות - מפעילים לוביסטים כדי שישכנעו את חברי הכנסת שיתמכו בעמדות שלהם.

גזירה קשה ל-HOT ול-yes

הסיכום בין אקוניס למשרדי האוצר והתקשורת היא גזירה קשה ל-HOT ו-yes - היא כוללת את המקל, אך בלי הגזר.

הרעיון המקורי, כפי שנוסח בוועדת מרדכי, היה לחייב את החברות בחבילה צרה בתמורה להתרת הפרסום. כעת לוקחים מהחברות את הצד החיובי מבחינתן של הרפורמה, ונקבע שרק שנה לאחר החבילה הצרה - ב-2014 - ייקבעו נקודות בחינה האם לאפשר לחברות להתחיל לשדר גם פרסומות.

ל-HOT ו-yes יש חובות של מיליארדי שקלים לבנקים ושתיהן אינן מצליחות לייצר רווחים משמעותיים משירותי הטלוויזיה. מסיבה זו צפוי שהן יילחמו בהצעה החדשה בוועדת הכלכלה. המרוויחות מדחיית הפרסום בכבלים ובלוויין הן בעיקר רשת, קשת וערוץ 10 - וכן חברות הרדיו האזורי והעיתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully