וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א בונה ירוק

רנית נחום-הלוי

12.4.2010 / 13:20

העירייה תקבע תקנות חדשות בהתבסס על עקרונות הבנייה הירוקה, במסגרתם יותנו היתרים בהצגת פתרונות הנדסיים ואדריכליים לנושאי איכות הסביבה

עיריית תל אביב תקבע תקנות חדשות לבנייה בעיר תל אביב-יפו בהתבסס על עקרונות הבנייה הירוקה. המדיניות חדשה תוצג היום (שני) בפני הנהלת העירייה בראשות ראש העירייה רון חולדאי, ותתנה הנפקת היתרי בנייה בהצגת פתרונות הנדסיים ואדריכליים לנושאי איכות סביבה ובנייה ירוקה. האישורים יינתנו על-ידי מהנדס עיריית תל אביב או מי מטעמו, בצירוף חוות דעת מומחה לנושא בנייה ירוקה.

עקרונות הבנייה הירוקה אושרו בוועדה לאיכות הסביבה בעירייה בראשות סגן ראש העיר פאר ויסנר ואומץ על –ידי פורום 15 הערים העצמאיות בראשות חולדאי.

הדרישות לבנייה ירוקה יעסקו בנושא של צמצום צריכת מים, יעילות אנרגטית, נוחות תרמית/אקוסטית, ייצור אנרגיה, שימוש ובקרה על חומרי הגלם, מניעת עובש או לחלופין אוורור טבעי, מיקסום תאורה טבעית, גגות ירוקים ומחזור. שילוב המרכביים של הבנייה הירוקה יכלול בין היתר שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשימור אנרגיה.

הבנייה הירוקה תתחלק לשלוש רמות: בתים פרטיים ובניינים בגובה של 10-13 מטר ומבני ציבור קטנים – אלה יחויבו להתאים את הבנייה הירוקה ברמה הנמוכה ביותר. בניינים בגבוה של 13-29 מטר ומבני ציבור בינוניים יחויבו בדרגה גבוהה יותר ובניינים בגובה של מעל 29 מטר, מבני ציבור גדולים ומוסדות חינוך יחויבו בדרגה המחמירה ביותר.

העירייה תשים דגש להטמעת עקרונות הבנייה הירוקה לקמפוס תל אביב, קמפוס מכללת יפו, מתחם נמל יפו, מתחם נמל תל אביב, מרכז הירידים ומתחם התעסוקה עתידים. מסקר התייעלות אנרגטית של העירייה עולה כי הוצאות האנרגיה השנתיות של העירייה מסתכמות ב-47 מיליון שקל: 33.4 מיליון שקל לחשמל, 10 מיליון שקל לסולר ו-3.5 מיליון שקל לבנזין. הערכות של החברה למשק וכלכלה בעירייה הן כי החיסכון השנתי של העירייה ינוע בין 7%-30% בחשבונות החשמל במבני הציבור - בין 2.5-10 מיליון שקל בשנה. החזר ההשקעה, לפי הערכות הוא תוך 4 שנים.

מבדיקת הכדאיות הכלכלית עולה כי בין היתר כי בנייה בהתאם לעקרונות החדשים ייקרו את עלויות הבנייה. בבחינת התאמת הבנייה לבית ספר בגוש הגדול עולה כי האומדן תוספת העלות מסתכם בכ-1.9 מיליון שקל הכולל בין היתר ברזים אלקטרונים ומערכת איסוף מי גשם, זיגוג משופר של הבניין, גגים ירוקים תאורה ואוורור טבעי. עם זאת אומדן החזר ההשקעה בחסכון מוערך בכ-50% תוך 10 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully