וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי משתכר 50 אלף דולר - לחצי משרה?

שרון שפורר

12.4.2010 / 14:50

יצרנית גדרות האבטחה מגל ממשיכה להפסיד - הן מבחינה תפעולית והן בשורת הרווח הנקי. נתון זה לא מונע ממנה לשלם ליעקב פרי 50 אלף דולר בחודש בעבור 50%-60% משרה

יצרנית גדרות האבטחה חברת מגל ממשיכה להפסיד - הן מבחינה תפעולית והן בשורת הרווח הנקי. מגדל סיימה את 2009 עם הפסד של 800 אלף דולר וזאת אחרי שצברה הפסדים של כ-32 מיליון דולר בשנים 2004-2007. ההפסד התפעולי של החברה מפעילות מתמשכת הסתכם בכ-5 מיליון דולר.

כיום משמש יעקב פרי כיו"ר מגל, ומכהן גם כיו"ר בנק מזרחי טפחות. בשתי החברות - הן בבנק הרביעי בגודלו במדינה והן בחברת הדואלית הקטנה - פרי מכהן ב-50%-60% משרה וזאת לצד כהונה ביותר מ-10 דירקטוריונים של חברות או ארגונים נוספים. בתחקיר מקיף על מגל ועל פרי שפורסם ב-TheMarker בנובמבר 2009.

אז נחשף מצבה הקשה של מגל - הצורך שלה בביצוע קיצוצים שפרי עצמו סירב להם בתואנה ש"זה יפתח את חוזה הגירושים שלו". עסקות מוזרות שבוצעו בחברה הניבו בתוך זמן קצר הפסדים כבדים, פינוקים לבני פשחת אבן עזרא ולפרי עצמו וגם הסכם חשאי של פרי עם בעל המניות הגדול נייתי קירש - הסכם עליו לא דווח.

פרי משתכר במגל 50 אלף שקל בחודש בעבור 50%-60% משרה, אבל זו רק ההתחלה מבחינתו. על פי חוזה ההעסקה שלו הוא זכאי להעלאת שכר בכל שנה. בנוסף, במסגרת החוזה עמו קיבל 300 אלף אופציות למניות החברה, ואולם הסכם חשאי בינו לבין בעל המניות גהדול בחברה נייתי קירש הבטיח לפרי 100 אלף אופציות נוספות באותם תנאים. ההסכם לא דווח.

עוד נחשף בתחקיר כי דירקטוריון החברה בראשות פרי אישר ליור הפורש קובי אבן עזרא חבילת פרישה אטקרטיבית במיוחד שכללה- מענק הסתגלות של 360 אלף דולר, שכר של 45 אלף דולר בשנה, רכב יוקרה מקבוצת המחיר היקרה ביותר ונהג צמוד - והכל לכל החיים. גם את יזהר דקל, חתנו של אבן עזרא, החליט הדירקטוריון של פרי לפנק בעזרת חבילת פיצויים של 7.2 מיליון שקל.

כאשר אבן עזרא עצמו שימש בתפקיד הוא פינק את בני משפחתו ומינה אותם לתפקידים בכירים: את חתנו, יזהר דקל, מינה תחילה לסמנכ"ל הכספים ולנשיא, וב-2006 גם למנכ"ל החברה; את בנו, אסף אבן עזרא, מינה לסגן נשיא במגל. קירש התנגד לכך ותבע מאבן עזרא כי הוא וקרובי משפחתו יפנו את כיסאותיהם. לבסוף, ב-2008, הצליחו קירש ופרי להעביר את אבן עזרא מתפקידו - ופרי מונה ליו"ר.

מצבה של מגל הדרדר ב-2009 בין היתר בעקבות מחיקות ענק על רכישות שביצעה רק שנה קודם לכן.

ההדרדרות זו לצד צניחה במחיר המניה הדאיגו את בעלי המניות. בנובמבר 2009 נחשף ב-TheMarker כי אריק גרין מקרן פרסקוט גרופ מנג'מנט קפיטל, המחזיקה ב-5.3% מהמניות, כתב לפרי מכתב זועם ביוני: "יש תחושה שהחברה אינה מתפקדת, ומנוהלת כעסק משפחתי המקבל החלטות שלא על בסיס מה שטוב לחברה ולבעלי מניותיה, אלא על בסיס מה שטוב למשפחות המייסדים. מאז ינואר 2005 ירד מחירה של מניית מגל ביותר מ-60% בשל אי כשירות של הדירקטוריון - וזו רק עוד דוגמה לכך. מגל היא חברה שבורה".

באותו חודש כתב לפרי קן לידי המייצג מספר משקיעים במגל: "אם הייתי לקוח הייתי חושב כי מגל לא יציבה באופן חמור, אם הייתי עובד הייתי מחפש מקום עבודה חדש באופן מיידי".

במכתב אחר התלונן אפילו קירש עצמו על מצבה של החברה: "אני מרגיש כבר זמן רב שמגל איבדה את דרכה. איבדנו כמה שנים טובות כשהתחרות היתה חלשה יותר. עכשיו הטכנולוגיה שלנו לא מעודכנת מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully