וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח בצמרת האוצר

מאת מוטי בסוק

13.4.2010 / 8:25

היחסים בין שר האוצר יובל שטייניץ לחשב הכללי באוצר שוקי אורן עלו על שרטון באחרונה, והשניים ממעטים לשוחח ביניהם. המתח מורגש גם בישיבות של צמרת המשרד

היחסים בין שר האוצר יובל שטייניץ לחשב הכללי באוצר שוקי אורן עלו על שרטון באחרונה, והשניים ממעטים לשוחח ביניהם. המתח בין שני האישים מורגש גם בישיבות של צמרת המשרד, שבהן משתתפים השר והחשכ"ל.

ככל הידוע, שני אירועים העכירו את היחסים בין שטייניץ לאורן: החלטתו של אורן למנות את הסגן הבכיר לחשכ"ל אבי דור למנכ"ל חברת הביטוח הממשלתית ענבל, והתנגדות שר האוצר למינוי מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, ליו"ר בנק לאומי. אורן, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי שווייץ ומקורב למאור, אמר לשטייניץ כי לא היה צריך להתערב בשאלת המועמדות של מאור לתפקיד יו"ר לאומי. שטייניץ לא אהב, בלשון המעטה, את הביקורת.

באוצר אישרו כי היחסים בין השנייה עכורים, אך המעיטו בחשיבות הדבר. במשרד אומרים כי מחלוקות בין שרים לבכירים היו ויהיו, לגופם של נושאים מקצועיים, וכי שני הצדדים ממשיכים קדימה. עוד ציינו באוצר כי חרף המחלוקת בין שר האוצר לחשכ"ל, יחסי העבודה ביניהם לא נפגעו, והשניים אף נסעו באחרונה יחד לארה"ב לצורכי עבודה.

שוקי אורן מונה לתפקיד החשב הכללי על ידי שר האוצר הקודם, רוני בר-און. הוא החליף בתפקיד את ירון זליכה. בתחילת כהונתו של שטייניץ כשר האוצר נחשב אורן ליד ימינו ולאדם החזק והחשוב באוצר. דחיקתו של אורן מהמעגל הקרוב לשר האוצר יצרה במשרד שתי קבוצות של בכירים - הוותיקים והחדשים. ברשימת הוותיקים, נוסף על אורן, מופיעים יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים; אילן לוין, הממונה על השכר; ואלדד שידלובסקי, ראש אגף כלכלה ומחקר. הארבעה, מקצוענים הנהנים מיוקרה באוצר ומחוצה לה, נחשבים למי שמובילים את המשרד בחודשים האחרונים.

ארבעת הבכירים החדשים באוצר - המנכ"ל חיים שני, ראש אגף התקציבים אודי ניסן, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון עודד שריג, ומנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן - הובאו לאוצר לתפקידיהם הנוכחיים על ידי שטייניץ ועוברים תהליכי קליטה קשים. עם הקשיים הגדולים ביותר מתמודד שריג: זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד פרשו מהאגף שהוא עומד בראשו שני העובדים הבכירים, המשנה לראש האגף יואב בן-אור וסגן בכיר לראש האגף אריק פרץ. כמו כן עזבה סגנית בכירה לראש האגף, רני נויבואר, שמונתה לתפקיד בכיר במשרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully